Reguli pentru părinții care călătoresc cu minorii în străinătate. Certificatul de naștere nu este suficient

Reguli pentru părinții care călătoresc cu minorii în străinătate. Certificatul de naștere nu este suficient Sursă foto Wikipedia

Numărul familiilor care aleg să călătorească în străinătate în timpul verii împreună cu copiii lor este în creștere. În acest context, Direcția Generală de Pașapoarte a avertizat că părinții trebuie să acorde o atenție deosebită documentelor necesare pentru a părăsi țara, în caz contrar existând riscul de a-și strica vacanța.

Potrivit reglementărilor actuale, cetățenii români minori cu vârsta sub 14 ani pot călători în străinătate numai cu pașaportul simplu electronic sau pașaportul simplu temporar.

Alte documente, cum ar fi certificatul de naștere, nu sunt acceptate pentru călătoriile internaționale ale minorilor. Este important ca părinții să fie conștienți de aceste cerințe și să se asigure că copiii lor dețin documentele corespunzătoare înainte de a pleca într-o călătorie în străinătate.

Copiii trebuie să aibă pașaport pentru a călători în străinătate

Dacă cartea de identitate a unui părinte a expirat, acesta poate utiliza pașaportul valabil ca document de identitate pentru a depune cererea de eliberare a pașaportului simplu electronic sau a pașaportului simplu temporar pentru minor.

Ne puteți urmări și pe Google News

Pentru că reglementarea condițiilor de intrare, ședere sau tranzit într-o țară este responsabilitatea statului respectiv, Direcția Generală de Pașapoarte recomandă cetățenilor români să se informeze accesând site-ul Ministerului Afacerilor Externe, www.mae.ro, în secțiunea Condiții de călătorie.

Ca exemplu, Direcția Generală de Pașapoarte precizează că pașaportul simplu temporar nu poate fi utilizat ca document de călătorie pentru destinații precum Emiratele Arabe Unite, Qatar și Mexic.

De asemenea, persoanele care își schimbă numele de familie prin căsătorie nu mai pot utiliza documentul de călătorie în cazul în care s-au efectuat modificări ale datelor lor de identificare. În acest context, pentru a călători în străinătate, aceste persoane trebuie să obțină un document de călătorie pe numele schimbat în urma căsătoriei.

„Astfel, pentru obţinerea unui paşaport pe numele dobândit prin căsătorie este necesar, pe lângă paşaportul anterior, şi documentul care face dovada achitării contravalorii noului paşaport, să fie prezentată cartea de identitate sau, după caz, cartea de identitate provizorie, pe noul nume obţinut după căsătorie, aflate în termen de valabilitate, în original. Cartea de identitate provizorie poate fi acceptată doar dacă este însoţită de certificatul de naştere, în original”, informează sursa citată.

Cum poți obține un pașaport

Cererile pentru pașapoarte simple electronice/temporare se pot depune în orice serviciu public comunitar de pașapoarte din țară, indiferent de județul de domiciliu al solicitantului. Programul de lucru al acestor servicii este afișat pe site-ul www.pasapoarte.mai.gov.ro, iar de obicei, depunerile se fac în urma programărilor online efectuate pe platforma hub.mai.gov.ro/epasapoarte.

Programările pentru depunerea cererilor de eliberare a pașapoartelor simple electronice/temporare nu se fac prin e-mail sau telefon, ci se realizează exclusiv prin completarea formularului online disponibil pe platforma hub.mai.gov.ro/epasapoarte.

Nu există o taxă pentru eliberarea paşaportului în regim de urgenţă. „În prezent, pentru a veni în sprijinul solicitanţilor de paşapoarte, termenul de eliberare a paşapoartelor simple electronice este de până la 5 zile lucrătoare, pentru cererile depuse în ţară şi pentru care solicitantul a cerut ridicarea din ţară”, se explică în comunicat.