Reducerea programului, opțiune pentru firmele cu probleme. Procedurile de urmat

Reducerea programului, opțiune pentru firmele cu probleme. Procedurile de urmat

Mai multe firme au în vedere, în această perioadă, o reducere a programului de lucru pentru angajați, în contextul pandemiei de coronavirus. Legea permite acest lucru, însă prevede o serie de documente care trebuie întocmite.

Reducerea programului de lucru pentru angajați merită luată în calcul dacă se estimează o reducere a activității pe termen mediu sau lung, din cauza birocrației.

Pentru a trece salariații pe normă parțială este nevoie, în primul rând, de modificarea contractelor de muncă prin acte adiționale. Modificările trebuie să cuprindă noua normă de lucru, orele în care între care se va lucra și, eventual, noul salariu. Actele adiționale trebuie întocmite înainte de intrarea în vigoare a măsurii.

„Orice modificare a unuia dintre elementele [contractului individual de muncă] în timpul executării contractului individual de muncă impune încheierea unui act adițional la contract, anterior producerii modificării, cu excepția situațiilor în care o asemenea modificare este prevăzută în mod expres de lege sau în contractul colectiv de muncă aplicabil”, prevede Codul muncii, conform avocatnet.ro.

Ne puteți urmări și pe Google News

Toate aceste modificări trebuie înregistrate în Registrul general de evidență a salariaților - Revisal.

Pe de altă parte, conform Codului Muncii, reducerea programului zilnic de lucru trebuie să apară și în pontajele lunare pe care angajatorul este obligat să le țină.