Recorduri de Black Friday. Românii au cumpărat 53 de tone de carne de porc
- Ionel Sclavone
- 9 noiembrie 2024, 16:49
Black Friday 2024 a doborât un record de vânzări, raportat la anul precedent. Potrivit informațiilor centralizate de eMAG, în acest an numărul românilor care au făcut cumpărături la preț promoțional a fost de 647.000.
Clienții eMAG au achiziționat, în acest an, produse în valoare de 896 milioane de lei, cu 22% mai mult decât anul trecut. Cele mai valoroase achiziții s-au făcut în București. Pe locurile următoare se situează, ca volum de comenzi, Constanţa, Dolj, Bihor şi Giurgiu.
Românii au cumpărat carne de porc de Black Friday
Numărul clienții care au făcut cumpărături pe site-ul eMAG au depășit estimările. Volumul achizițiilor a înregistrat o valoare de 896 milioane de lei, cu 22% mai mult decât anul trecut. Ediția Black Friday din 2024 a fost cea de-a 14-a organizată de retailerul online. Potrivit informațiilor furnizate, cei peste 647.000 de clienţi au comandat 3,2 milioane de produse.
„Cei 13.200 de selleri din Marketplace, care au avut oferte în eveniment, au înregistrat vânzări cu 30% mai mari faţă de ediţia de anul trecut. În această zi a fost atins şi un nou record al clienţilor care au activ un abonament Genius, cu livrări nelimitate gratuite şi oferte exclusive, care a ajuns la un milion de utilizatori în România”, se arată într-o informare a companiei.
Clienţii care au plasat cele mai mari comenzi ca valoare, de Black Friday, sunt din Bucureşti. Urmează, pe locurile următoare, cumpărătorii din Constanţa, Dolj, Bihor şi Giurgiu. Între achiziţiile speciale s-au numărat 19 autovehicule, dar și 53 de tone de carne de porc.
Produsele preferate de români
Administratorii eMAG susțin că la această ediție de Black Friday clienții care au apelat la serviciile platformei de comerț au achiziționat 3,2 milioane de produse.
„Diversitatea mare de oferte a menţinut interesul crescut al clienţilor pentru cumpărături pe parcursul întregii zile. Rezultatele acestei ediţii confirmă tendinţele identificate în studiile recente, care arată că tot mai mulţi consumatori îşi pregătesc bugete mai mari şi chiar amână unele achiziţii pentru Black Friday pentru a beneficia de cele mai bune oferte din an atât pentru bunuri de folosinţă îndelungată, cât şi pentru bunuri necesare zi cu zi”, a anunțat compania.
Conform datelor centralizate, topul categoriilor de produse comandate arată astfel:
- Produse cosmetice, suplimente şi îngrijire personală: 615.000
- Băuturi, băcănie, hrană pentru animale şi curăţenie: 706.000
- Jucării şi articole pentru copii: 399.000
- Laptopuri, IT, birotică şi papetărie de Black Friday: 144.000
- TV, audio-video, gaming şi cărţi: 98.000
- Electrocasnice mici: 162.000
- Fashion şi sport: 113.000
- Mobilă şi casă de Black Friday: 210.000
Produsele speciale cumpărate de Black Friday
Românii au comandat anul acesta produse speciale, între care 2.500 de nopţi de cazare, 4.000 vouchere de bilete de avion, 19 automobile. De asemenea, clienții au cumpărat și 53 de tone de carne de porc de Black Friday. De asemenea, au fost achiziționate 2.300 de servicii de sănătate.
„Black Friday este un moment foarte aşteptat de români, iar rezultatele din acest an confirmă acest lucru. Clienţii se pregătesc din timp, îşi planifică cumpărăturile şi aleg cele mai bune oferte în momentul în care iau decizia de achiziţie. Implicarea activă a comercianţilor din Marketplace, care au adus un număr mai mare de oferte la cele mai bune preţuri din an şi opţiunile flexibile de plată şi livrare au răspuns nevoilor oamenilor şi au menţinut interesul la cote ridicate până târziu în noapte”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.
Potirvit datelor eMAG, peste 38% dintre clienţii care au comandat de Black Friday au avut un abonament Genius. Acesta permite livrarea gratuită, dar și o serie de oferte exclusive. Ei au pus în coş, în medie, 6,3 produse din mai multe categorii. Au fost achiziționate electrocasnice mici, produse pentru casă, mobilă, produse cosmetice la hrană pentru animale. Conform statisticilor, 73,35% dintre comenzi au fost achitate cu cardul online.
Aproape 81% dintre comenzi au fost plasate la locker în localităţile în care serviciul este disponibil.