Analiza online (20-26 aprilie 2019)

Obiective:

• analiza vizibilităţii/impactului liderilor politici în online

• analiza percepţiei liderilor politici în online

Personalitățile analizate:

• Klaus Iohannis

• Ludovic Orban

• Rareș Bogdan

• Liviu Dragnea

• Gabriela Firea

• CP Tăriceanu

• Victor Ponta

• Dacian Cioloș

• Traian Băsescu

Au fost filtrate doar rezultatele care se referă explicit și fără echivoc la entitatea analiză (cu ajutorul unor operatori avansaţi de regăsire).

 

Evoluția zilnică a mențiunilor / Share-of-voice

 

Cea mai puternică vizibilitate: 

 

Liviu Dragnea (34.20%, în scădere), 

 

Rareș Bogdan (31.18%, în creștere) 

 

Cea mai slabă vizibilitate: Gabriela Firea (0.64%)

 

Cea mai semnificativă creștere: Dacian Cioloș (+15%)

 

Cea mai semnificativă scădere: Gabriela Firea (-36%)

Analiza polarității mențiunilor

 

Cea mai favorabilă percepție Rareș Bogdan (0.41)

 

Cea mai defavorabilă percepție: Liviu Dragnea, CP Tăriceanu (0.21)

Evoluția indicatorului privind percepția în online

29 martie – 05 aprilie

05-12 aprilie

12-19 aprilie

20-26 aprilie

CEA MAI RECENTĂ EVOLUȚIE

 

Klaus Iohannis

ÎMBUNĂTĂŢIRE

 

Rareș Bogdan

ÎMBUNĂTĂŢIRE

 

Ludovic Orban

ÎMBUNĂTĂŢIRE

 

Liviu Dragnea

STAŢIONAR

 

Gabriela Firea

SCĂDERE

 

CP Tăriceanu

STAŢIONAR

 

Victor Ponta

SCĂDERE

 

Dacian Cioloș

ÎMBUNĂTĂŢIRE

 

Traian Băsescu

STAŢIONAR

Conținuturile supuse măsurătorii

• conţinuturi web în limbile română și engleză (articole, bloguri, forumuri, inclusiv conţinut generat de utilizatorii acestora)

• conţinuturi publice în limbile română și engleză disponibile pe reţelele sociale (Facebook, Twitter)

Indicatorii cantitativi și calitativi măsurați:

– evoluţia menţiunilor zilnice

– evoluţia articolelor zilnice

– analiza de sentiment (polaritatea conţinuturilor în limba română în care apare

menţionată entitatea)

 – percepţia generală asupra entităţilor

– analiza estimativă a audienţei

Terminologie

• Menţiune – un element de conţinut online de tip „user generated content”, care se potrivește cu o anumită interogare, i.e. o menţiune pe Facebook sau un comentariu pe web ce conţine un anumit cuvânt cheie.

• Percepţia generală – este un indicator cumulat bazat pe polaritatea conţinuturilor, exprimat ca raport între numărul pozitivelor, respectiv negativelor.