Riscul a fost descoperit în timpul unui test pe simulator, săptămâna trecută, și nu este încă suficient de clar dacă problema poate fi reparată printr-un upgrade de software sau va necesita o soluționare hardware mai complexă, au declarat pentru agenția de știri Reuters surse care dispun de informații despre subiect.
FAA nu a dat alte detalii despre problema apărută la Boeing, care face toate eforturile pentru ca modelul său cel mai bine vândut să nu mai fie blocat la sol în întreaga lume, lucru care s-a întâmplat în martie, în urma a două accidente mortale în decurs de cinci luni.
Noua problemă presupune că Boeing nu va efectua un zbor de testare pentru certificare până la data de 8 iulie cel mai devreme, au declarat sursele, iar FAA va aloca nu mai puțin de doua-trei săptămâni pentru revizuirea rezultatelor, înainte de a decide dacă va reintroduce avionul în serviciu.
Luna trecuta, reprezentanții FAA au declarat în fața reprezentanților industriei aeronautice ca aprobarea de zbor pentru avioanele Max 737 ar putea fi dată încă din luna iunie.
Cel mai mare fabricant de aeronave din lume a lucrat la modernizarea unui sistem de prevenire a accidentelor, cunoscut sub numele de MCAS, după un accident Lion Air în Indonezia, în octombrie trecut, experții considerând că piloții au avut de-a face cu probleme de software, astfel că partea din față a avionului era împinsă în jos în mod repetat.
Un al doilea accident mortal, care a avut loc martie anul curent în Etiopia, a implicat și sistemul MCAS. Numărul total de victime ale ambelor accidente este de 346 de persoane.
"Referitor la cel mai recent subiect aflat în discuție, procedura FAA este concepută pentru a descoperi și a evidenția potențialele riscuri. FAA a găsit recent un risc potențial pe care compania Boeing trebuie să îl elimine", susține FAA în declarația de presă trimisă prin e-mail către agenția de știri Reuters.
"FAA va ridica interdicția de zbor a aeronavei atunci când vom considera că este sigur să facem acest lucru".

Boeing a declarat miercuri seara, în documentația de securitate cerută de FAA, că autoritatea aviatică i-a cerut să facă anumite modificări software pentru a rezolva o situație de zbor specifică și care nu este rezolvată prin modificările software deja dezvăluite de companie.

 

Te-ar putea interesa și: