Probleme în Aeroportul Henri Coandă. Avarie la sistemul de climatizare, în zona de îmbarcare

Probleme în Aeroportul Henri Coandă. Avarie la sistemul de climatizare, în zona de îmbarcareAeroportul Otopeni. Sursa foto: arhiva EVZ

Miercuri a avut loc o avarie semnificativă la sistemul de climatizare al aeroportului Henri Coandă, care a afectat în special zona de îmbarcare.

Căldură în aeroportul Henri Coandă. Avarie gravă în zona de îmbarcare

„Ca urmare a suprasolicitării generate de temperaturile caniculare din ultima perioadă, sistemul de climatizare al aeroportului Henri Coandă a fost afectat de o avarie importantă. A fost afectată, în special, zona de îmbarcare (“Finger”). CN Aeroporturi Bucureşti a luat măsurile care se impun atât pentru remedierea avariei, cât şi pentru suplimentarea cu noi echipamente, ce vor fi instalate provizoriu în cel mai scurt timp”, au anunțat reprezentanții Compania Națională Aeroporturi Bucureşti în cadrul unui comunicat de presă.

Spațiile comerciale, de asemenea, sunt în curs de reamenajare, iar acestea vor avea sisteme de climatizare separate.

„CN Aeroporturi Bucureşti cere scuze utilizatorilor terminalului de pasageri pentru disconfortul resimţit şi îi asigură pe aceştia că va depune în continuare toate eforturile pentru asigurarea permanentă a confortului şi siguranţei lor”, mai este precizat în comuncatul emis.

Aeroport Otopeni

Aeroport Otopeni Sursa foto: EVZ

Magazinele din Aeroportul Otopeni, verificate de ANPC

Magazinele din Aeroportul Henri Coandă au fost verificate de inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului. În urma verificărilor, au descoperit o mulțime de probleme cu igiena și depozitarea alimentelor. Prin urmare, oficialii ANPC au aplicat amenzi în valoare de aproximativ 370.000 de lei.

Pentru neregulile constatate de inspectori, agenții economici de la Aeroportul Otopeni au fost amendați. Conform reprezentanților Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, aceștia nu au respectat cerințele referitoare la temperaturile recomandate pentru depozitarea alimentelor. În plus, comisarii au găsit murdărie în unele locuri.

„La sfârşitul lunii mai 2024, reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au derulat o sesiune de consiliere a operatorilor economici, la Aeroportul Internaţional ”Henri Conadă”. Cu această ocazie, au fost verificate modul de desfăşurare a activităţii comerciale (puncte de comercializare a produselor alimentare şi nealimentare, case de schimb valutar, centre de închirieri auto etc.) şi condiţiile şi serviciile puse la dispoziţia consumatorilor de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti. În urma neregulilor constatate, în acel moment, comisarii ANPC au dispus măsuri complementare de remediere a acestora, alocând şi un termen de ducere la îndeplinire a acestor corectări”, au transmis reprezentanţii ANPC în urmă cu două săptămâni.

Reprezentanții ANPC s-au întors apoi la agenții economici din Aeroportul Henri Coandă pentru a vedea dacă problemele de igienă și depozitare au fost rezolvate. Aceste controale au afectat 26 de agenți economici. Inspectorii au aplicat sancțiuni ca urmare a nerespectării unor măsuri impuse.