Primul mare tunel de autostradă din România. Ar putea fi gata curând

Primul mare tunel de autostradă din România. Ar putea fi gata curând Sursa: Dreamstime

Lucrările la primul mare tunel de pe o autostradă din România au început și ar putea fi gata în 2027. Tunelul va avea o lungime de 1.350 de metri, iar metoda de construcție va fi ca cea pentru tunelurile din zona montană.

Austriecii de la PORR au semnat încă din noiembrie 2021 un contract de circa 1,7 miliarde de lei pentru execuția celor 9,86 de kilometri de autostradă dintre Curtea de Argeș și Tigveni - Secțiunea 4 parte a A1 Sibiu - Pitești. Din martie 2022 s-a realizat proiectarea (termen 16 luni), dar constructorul deja a demarat primele lucrări: tunelul forat de lungime de circa 1.350 de metri pe sub dealul Momaia.

Acesta va fi cele mai lungi tuneluri de pe Autostrada A1 și primul tunel de autostradă în construcție în România. Pentru execuție termenul oficial pentru finalizare este anul 2026, dar proiectul ar putea fi gata în 2027.

Autostrada A1 Sibiu - Pitești - Secțiunea 4: Tigveni - Curtea de Argeș

Lungime: 9,86 km

Ne puteți urmări și pe Google News

Constructor: Porr Construct (Austria)

Valoare: 1.678.873.121,77 Lei fără TVA.

Contractat: noiembrie 2021

Lucrări începute: martie 2022

Termen contractual: 16 luni proiectare + 44 luni execuție

În cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrări de artă având o complexitate ridicată, astfel:

Construirea a 12 poduri, pasaje și/sau viaducte, având o lungime medie de 230 m, dintre care, cel mai lung fiind Viaductul de la km. 84+341, în lungime de 630 m.

Construirea unui tunel în lungime de 1.350 m, în zona de traversare a dealului Momaia, județul Argeș.

Stadiul lucrărilor de pe Autostrada Sibiu - Piteşti

Pe A1 Sibiu - Pitești s-a deschis traficul în decembrie 2022 pe Secțiunea 1 (13,17km de la Sibiu la Boița - constructor Porr).

Încă se lucrează pe Secțiunea 5, pe cei 30 de km de la Pitești la Curtea de Argeș (constructor Astaldi). Aici constructorul a ajuns la un avans fizic de peste 33%.

Pe Secțiunea 4 Curtea de Argeș - Tigveni, cei de la PORR au lucrat până acum la proiectare și au început deja primele lucrări în 2023.

Pe Secțiunea 3 o asociere de constructori din Italia și România au semnat în august 2022 contractul pentru cea mai scumpă licitație de autostradă lansată vreodată în România. Pe acest tronson constructorul se află în etapa de proiectare.

Pe Secțiunea 2, cea mai dificilă porțiune care trece prin Valea Oltului și presupune realizarea a șapte tuneluri, CNAIR a semnat în luna februarie 2022 un contract de 860 de milioane de euro cu o firmă din Turcia.Constructorul este în perioada de proiectare, potrivit Hotnews.