Autostrada din România care o ia la vale. A fost inaugurată cu mare fast acum doi ani, dar deja se circulă cu restricții

Autostrada din România care o ia la vale. A fost inaugurată cu mare fast acum doi ani, dar deja se circulă cu restricții Sursa foto: Arhiva EvZ

În urmă cu doi ani de zile, lucrările la o importantă autostradă din nord-vestul României au fost finalizate, cu o întârziere foarte mare. Acum, CNAIR a anunțat că a impus noi restricții de circulație după ce o porțiune importantă a fost afectată de o alunecare de teren.

Pe autostrada Sebeș-Turda, lucrările de execuție nu au fost realizate la parametri impuși de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, iar acest lucru se poate vedea din desele restricții de circulație care sunt impuse pe cele patru tronsoane existente.

Acum, pe lotul 4, executat de austriecii de la PORR, au apărut fisuri în corpul autostrăzii, care au fost generate de alunecările de teren din zonă.

„Pe autostrada A10 Sebeș – Turda, kilometrul 66+600 a fost demarată o procedură de expertizare tehnică. În urma analizării cauzelor care au condus la apariția fisurilor, s-a constatat că este un fenomen local, fără impact asupra stabilității terasamentului. În cursul săptămânii viitoare se va finaliza soluția tehnică, urmând a fi efectuate lucrările de remediere”, a anunțat Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj.

Ne puteți urmări și pe Google News

Tot, pe lotul 4, la kilometrul 55+600, austriecii de la PORR lucrează de zor pentru remedierea a două alunecări de teren, care pot afecta fundația drumului, potrivit Realitatea.

Anul și alunecarea de teren

La începutul acestui an, pe lotul 1, executat de Pizzaroti, în apropiere de Alba Iulia, s-a înregistrat o mare alunecare de teren, care a dus la restricții de trafic.

Cei de la CNAIR au impus ca circulația să se deruleze pe un singur sens de circulație, pentru mai multe luni de zile.

Pizzaroti spune că până pe 15 mai termină lucrările inclusiv la a doua zonă în care au apărut fisuri. Dar asta nu îi exonerează de realizarea unei expertize care să spună exact care este situaţia pe toată bucata de drum, în acea zonă şi în funcţie de ce va identifica expertiza trebuie să ia măsuri pentru remediere.. (…) Nu este normal ca un constructor care a realizat atât partea de proiectare, cât şi execuţia, să livreze o lucrare cu asemenea probleme”, a precizat Alin Şerbănescu, consilier al ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.