Conform reprezentanţilor Asociaţiei Pro Infrastructura, în zona alunecării trebuie executat un zid de sprijin care să stabilizeze versantul. 

"Lotul 4 din Autostrada A10 Sebeș-Turda, între nod Turda și nod Decea, construit de Porr, este aproape de finalizare. Din păcate, pe lot a apărut o alunecare urâtă care a angrenat nu doar taluzul unui debleu, ci și aliniamentul autostrăzii, așa cum se poate observa din fotografii. În ciuda acestei alunecări serioase și a volumului mare de muncă rămas de executat în zona Lacului Stejeriș, constructorul își asumă în continuare, conform surselor noastre, data de 30 noiembrie 2017 pentru finalizarea lucrărilor cel puțin la un nivel care să permită deschiderea traficului fără restricții, în deplină siguranță.

În zona alunecării trebuie executat un zid de sprijin care să stabilizeze versantul. Forezele vor fi mutate de la Stejeriș în acest punct și se va lucra probabil în același ritm accelerat: 3 coloane forate pe zi pentru fiecare foreză, deci 9 coloane pe zi. Să le ținem pumnii celor de la Porr și să sperăm că până în 15 decembrie vom putea circula pe acest lot", au scris aceştia pe pagina oficială de Facebook. 

Constructorul pentru Ziua de Cluj: Au existat nu una, ci opt alunecări de teren pe acest tronson!

Porr Construct susține că alunecarea de teren de la limita județelor Alba și Cluj, despre care Ziua de Cluj a scris în exclusivitate, va fi stabilizată și că inaugurarea tronsonului 4 nu va fi întârziată: "Există o alunecare de teren, dar s-au demarat studiile geotehnice, iar lucrările vor fi terminate așa cum s-a anunțat, anul acesta". Constructorul a dezvăluit pentru ZIUA de CLUJ că au existat nu una, ci opt alunecări de teren pe acest tronson din A10. 

 

 

Lotul 4 al Autostrăzii Sebeș – Turda se întinde pe 16,3 km

Lotul 4 al Autostrăzii Sebeș – Turda se întinde pe 16,3 km, de la nodul Decea până la Turda şi este construit de asocierea Porr Construct – Porr Bau, în timp ce lotul 3 are 12,5 km, de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea. Constructor este asocierea Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte d'Acqua. Dacă aceste două tronsoane vor fi gata la timp, șoferii vor putea circula din iarnă pe 4 benzi între Turda și Aiud.

Toate datele în Studiul de Fezabilitate, dar…

Purtatorul de cuvant CNAIR, Alin Serbanescu, a declarat pentru evz că ,,alunecarea de tere este la km 62,300, în zona lacului Stejeris. Costructorul PORR si proiectantul lui Viaponte aveau toate datele in Studiul de Fezabilitate, realizat acum patru ani, unde se stipula necesitatea efectuarii unui anumit procedeu, tocmai pentru a preintampina astfel de incidente, dar, constructorul a ales o alta varianta,,, susține sursa citată.

Autostrada Sebeș-Turda

Lot 1 – 17,0 km – de la intrarea pe autostradă în Sebeş până la Pârâul Iovului
Constructori: asocierea Impresa Pizzarotti – Pomponio
Cost: 541 mil. lei, fără TVA

Lot 2 – 24,3 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud
Constructori: asocierea Aktor – Euroconstruct Trading
Cost: 549 mil. lei, fără TVA.

Lot 3 – 12,5 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea
Constructori: asocierea Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte d'Acqua
Cost: 420 mil. lei, fără TVA

Lot 4 – 16,3 km – de la nodul Decea până în Turda
Constructori: asocierea Porr Construct – Porr Bau
Cost: 470 mil. lei, fără TVA

 

Autostrada Sebeș – Turda, legatura între Culoarul IV Paneuropean Arad – Sibiu și Autostrada Transilvania

Autostrada Sebeș – Turda va face legatura între Culoarul IV Paneuropean Arad – Sibiu și Autostrada Transilvania. Practic acest tronson va prelua traficul pe DN 1 de la Sebes si pana la Turda, reducând semnificativ timpul necesar pentru a ajunge din Alba Iulia la Cluj-Napoca și reducând de asemenea riscurile pe care drumul național cu 2 benzi le presupune la acest moment pentru cei care circulă pe această rută. Odată finalizată, autostrda va funcționa practic și ca o centură pentru toate localitățile dintre Alba Iulia și Câmpia Turzii (Teiuș, Aiud, Unirea).

 

Te-ar putea interesa și: