Autostrada A10 Sebeş-Turda. Când vom circula din nou pe tronsonul ce s-a rupt la începutul anului

Autostrada A10 Sebeş-Turda. Când vom circula din nou pe tronsonul ce s-a rupt la începutul anului sursă: arhivă EvZ

În luna ianuarie a acestui an, Autostrada Sebeş-Turda a fost închisă din cauza unei alunecări de teren care a cauzat ruperea unei bucăți de drum în zona Alba Iulia Nord. După lungi așteptări, tronsonul va fi redeschis în curând.

Constructorul va efectua o nouă expertiză pentru autostrada Sebeş-Turda, întrucât au apărut noi probleme în apropierea zonei în care s-a produs inițial alunecarea de teren. Fisuri au fost observate în dealul pe care a fost construit drumul de mare viteză. Pe lângă aceasta, constructorul este criticat pentru livrarea unei lucrări cu astfel de probleme. Autostrada urmează să fie redeschisă luna aceasta.

Tronsonul rupt din Autostrada A10 Sebeș – Turda, va fi redeschis

Tronsonul din Autostrada A10 Sebeș – Turda va fi deschis pe 15 mai 2023. Tronsonul afectat de alunecări, de pe Autostrada Sebeş-Turda, a fost realizat de către firma italiană Pizzarotti, responsabilă atât de proiectarea, cât și de execuția acestuia, iar lucrarea este încă în perioada de garanție.

La finalul lunii ianuarie, tronsonul Sebeş-Turda din autostrada A10 a fost închis pe un sens de mers din cauza unei alunecări masive de teren care a dus la ruperea carosabilului. Acum, această secțiune de autostradă are noi probleme, în zona Alba Iulia Nord, unde s-a produs și alunecarea inițială.

Ne puteți urmări și pe Google News

După ce zona afectată de alunecare a fost reparată, au apărut noi probleme, inclusiv o altă alunecare și fisuri în drum. Imaginile surprinse de jurnaliștii de la Ziarul Unirea arată crăpături în dealul pe care a fost construit drumul.

Tronsonul va fi redeschis pe 15 mai

Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a declarat că în urma apariției unor noi probleme, cum ar fi o altă alunecare de teren și fisuri în drum, că constructorul lucrării, firma italiană Pizzarotti, va efectua o nouă expertiză.

Conform oficialului CNAIR, având în vedere situaţia, „rezultă că o zonă mai mare are probleme”, şi este nevoie de o „expertiză extinsă”. Drumul va fi deschis, în timp ce se va realiza această expertiză.

„Pizzaroti spune că până pe 15 mai termină lucrările inclusiv la a doua zonă în care au apărut fisuri. Dar asta nu îi exonerează de realizarea unei expertize care să spună exact care este situaţia pe toată bucata de drum, în acea zonă şi în funcţie de ce va identifica expertiza trebuie să ia măsuri pentru remediere.. (...) Nu este normal ca un constructor care a realizat atât partea de proiectare, cât şi execuţia, să livreze o lucrare cu asemenea probleme”, a precizat Alin Şerbănescu, potrivit ziare.com.