Un angajat al sistemului medical din Alaska a avut o reacție alergică foarte dură după i-a fost administrat cu vaccinul anti Covid-19 dezvoltat de Pfizer și BioNTechm, dar starea lui este stabilă acum și se afla în afara oricărui pericol.

Reacția adversă a survenit în doar câteva minute de la administrarea vaccinului, incidentul având loc marți. Și în Marea Britanie au fost raportate 2 astfel de cazuri.

Agenția de reglementare a medicamentelor din Marea Britanie spune că oricine care are un istor medical ce implic anafilaxie sau reacții adverse dure la un medicament sau la o anumită mâncare, nu ar trebui s-și administreze vaccinul.

Dar FDA-ul din America a declarat că majoritatea cetățenilor care suferă de alergii nu ar trebui să aibă probleme după administrarea vaccinului. Oficialii au mai anunțat că doar cei care au mai avut și alte reacții alergice în trecut la vaccinuri ar trebui să evite folosirea acestuia din motive ce țin de siguranța sănătății lor.

„Pacientul din Alaska însă nu avea niciun istoric medical care să implice reacții adverse”, a spus Lindy Jones, directorul departamentului de urgențe din capitala Juneau, locul unde este tratat pacientul acum.

Simptomele variază la persoanele de vârste mijlocii, iar în cazul pacientului din Alaska au trecut imediat după injectarea de epinefrină.

Trebuie să înțelegem riscurile!

Pfizer a declarat că „vaccinul vine cu un avertisment clar că în momentul administrării ar trebuie să existe personal medical în preajmă, care să fie dotat cu epinefrină în cazul anafilaxiei, dar că este de acord să mai adauge informații pe prospect”.

Administrarea vaccinului a început luni în SUA. Primele doze au fost deja puse deoparte pentru angajații din sistemul medical și pentru rezidenții căminelor de bătrâni.

Fostul șef FDA, cercetătorul Jesse Goodman, a spus că reacția alergică este îngrijorătoare, dar a mai adăugat că este necesară mai multă informație pentru a putea evalua riscurile existente, scrie Reuters.