Plan revoluționar de relansare a Renault. Care este locul Dacia în viitorul proiect

Plan revoluționar de relansare a Renault. Care este locul Dacia în viitorul proiect sursă foto: Arhiva EvZ

Conducerea Renault a aprobat noul plan de relansare al companiei, „Renaulution”, care urmează să se desfășoare în trei etape derulate în paralel.

Consiliul de Administrație al Grupului Renault a aprobat noul plan de relansare al companiei numit „Renaulution”. Acesta a fost propus de noul CEO al companiei, Luca de Meo.

Planul de relansare propus are trei faze, care vor fi lansate în paralel. Prima fază a fost numită „Redresare” și urmărește recuperarea marjei și a generării de numerar. Acesta se va derula până în 2023. Cea de-a doua fază, care se va desfășura până în 2025, se intulează „Renovare”. În cadrul acesteia se va urmări creșterea profitabilității mărcii Renault.

Cea de-a treia fază propusă, „Revoluție”, demarează din 2025 și urmărește reorietarea modelului de afaceri spre tehnologie, energie și mobilitate.

Ne puteți urmări și pe Google News

Locul Dacia în planul de relansare Renault

Conform planurilor de viitor al Renault, modelul Dacia va evolua pentru a deveni mai atractiv. Brandul își va păstra, însă, atributele specifice. O evoluție asemănătoare este pregătită și pentru modelul Lada, produs în Rusia. Lada va rămâne o marcă sinonimă cu robustețea și soliditatea.

Ambele mărci vor continua să propună produse accesibile, utilizând tehnologii verificate și destinate unor clienți interesați de o achiziție rațională. Atât Dacia cât și Lada vor include în viitor și vehicule din segmentul C.

În sensul eficientizării producției acestor modele se propune reducerea numărului de platforme de la 4 la 1. Acest lucru va duce la creșterea producției, în medie, de la 0,3 milioane de unități la 1,1 milioane pe o singură platformă. Renault își propune să lanseze 7 modele lansate până în 2025, dintre care 2 în segmentul C.

Se mizează pe schimbare modelului de afaceri

În concepția lui CEO Renault, Luca de Meo, planul Renaulution va restabili competitivitatea grupului și o va duce cu un pas în viitor. Strategia de afaceri se bazează pe inginerie și producție, pentru a reduce costurilor fixe și pentru a le îmbunătăți pe cele variabile. Potrivit lui Luca de Meo, „Renaulution” va asigura rentabilitatea sustenabilă a grupului. De asemenea, planul va contibui la atingerea angajamentului de amprentă de carbon zero în Europa până în 2050.

„Planul Renaulution consistă în orientarea companiei în ansamblul ei, de la generarea de volume, la crearea de valoare. Mai mult decât o redresare, este vorba de o transformare profundă a modelului nostru de companie. Am stabilit baze solide și sănătoase pentru perfomanțele noastre. Am raționalizat operațiunile, începând cu Ingineria, pentru că era necesar, orientând resursele noastre către produse și tehnologii cu potențial puternic”, a explicat CEO Renault.

Renault propune un plan revoluționar de relansare

Luca de Meo a mai arătat că strategia va duce la extinderea gamei de produse, tehnologice, electrificate și competitive.

„Până în 2030, vom trece de la o companie auto care utilizează tehnologie la o companie tehnologică. 20% din venituri vor proveni din servicii de date, din comerț și din energie. Vom reuși progresiv, folosindu-ne de atu-urile acestei mari companii, de competențele și angajamentul angajatilor săi. Renaulution este un plan strategic pe care îl vom derula și realiza într-un singur mod: împreună”, a nau spus Luca de Meo.

Renault mizează pe alianța cu Nissan și Mitsubishi pentru a-și lărgi gama de afaceri și acoperirea nevoilor tehnologice. Organizația va fi restructurată, astfel încât să crească competitivitatea și să se reducă costurile de producție. Compania își va mai măsura performanța în funcție de profitabilitate, generarea de numerar și eficacitatea investițiilor.