Valorificarea puterii dietei și a stilului de viață este cea mai eficientă modalitate de a îmbunătăți aspectul celui mai mare organ din corpul dumneavoastră: pielea, potrivit www.dailymail.co.uk

Iar sănătatea acestui strat complex, protector este puternic influențată de alimente, micronutrienți și de modul în care vă trăiți viața. Bineînțeles, rolul pielii tale este mai mult decât pur estetic. Este acolo pentru a vă proteja de lumina excesivă și microbii nocivi din mediul dumneavoastră și pentru a vă regla temperatura. Este o parte vitală a sistemului imunitar și localizarea producției de vitamina D.

Vestea bună este că, dacă vă concentrați asupra mâncării pentru sănătatea pielii, veți descoperi că nu numai că funcționează mai bine, dar va arăta și mai bine.

Nutrienții din dieta noastră pot reduce inflamația care poate duce la îmbătrânirea prematură și mutații potențiale în celulele care provoacă cancer.

Luați alimente de culoare verde închis, cu frunze, cum ar fi kale, cavolo nero, varză.

Ele sunt cea mai bogata sursa de luteina chimica din plante, dar pot fi gasite si in alimente precum broccoli si mazare.

Luteina sa dovedit a preveni descompunerea matricei pielii – în esență schela care menține pielea. Și verdele închis este, de asemenea, o mare sursă de vitamina C, care este foarte eficient în oprirea substanțelor chimice cunoscute a ataca structura pielii.

Nu spun că spanacul este cel mai mare remediu pentru riduri din lume dar este mai mult decât o singură legumă.

Dacă sunteți preocupat de aspectul pielii și de cât de sănătos este, singurul lucru de care trebuie să vă faceți griji este soarele. Este bine cunoscut faptul că supraexpunerea la radiațiile UV poate duce la îmbătrânirea prematură a pielii și la cancerul de piele.

Daunele cauzate de lumina soarelui pot fi văzute în piele și reprezintă un motiv comun pentru textura neplăcută a pielii și retenția slabă a umidității.

Multe campanii de sănătate publică s-au axat pe promovarea utilizării cremelor solare și pe conștientizarea pericolelor expunerii la soare.

Una dintre căile prin care lumina soarelui poate fi dăunătoare este că poate pătrunde adânc în straturile pielii, creând compuși cunoscuți ca specii reactive de oxidare (ROS).

Acești compuși distrug proteinele, grăsimile și ADN-ul în piele, provocând inflamații și, eventual, cancere.

De aceea, capacitatea antioxidantă a legumelor și fructelor colorate ar putea oferi protecție suplimentară întregului corp de lumina soarelui. Acestea conțin vitamine și substanțe nutritive care pot ajuta la neutralizarea acestor specii oxidante dăunătoare, reducând efectele lor negative.

În plus, unii micronutrienți, cum ar fi beta-carotenul pe care îl consumăm sub formă de alimente vegetale pigmentate roșii și portocalii, cum ar fi papaya și squash, pot avea capacitatea fizică de a absorbi lumina dăunătoare.

Astfel, nu numai că aceste alimente realizează un serviciu valoros prin reducerea daunelor provocate de oxidare, ar putea, de asemenea, să protejeze fizic componentele pielii și să-și îmbunătățească calitatea.

 

Te-ar putea interesa și: