Piața bunurilor de lux, în scădere

Piața bunurilor de lux, în scăderePortofel cu bani și carduri. Sursa foto: Pixaby

Este prima dată din ultimii 15 ani când piața mondială a bunurilor personale de lux, care cuprinde articole de îmbrăcăminte, bijuterii, produse cosmetice și genți, ar putea înregistra un declin.

Incertitudinea economică tot mai accentuată

Rapoartele prezentate arată două cauze majore ale acestui potențial scenariu: încetinirea accentuată a consumului și cererii bunurilor din China și starea de incertitudine economică de la nivel mondial, resimțită de toate țările.

Piața chineză cere tot mai puțin

Există un număr însemnat de țări la nivel global care au înregistrat o cerere mai scăzută, dar piața de unde s-a resimțit cel mai mult a fost cea din China.

Din cauza cererii scăzute la nivel mondial, performanțele companiilor foarte cunoscute pentru brandurile de lux din industrie, spre exemplu Burberry, Kering și LVMH, au fost mai mici ca în anii precedenți, înregistrând câștiguri sub așteptările lor.

Când își poate reveni piața bunurilor de lux

Chiar dacă în acest an au existat o multitudine pe scenarii și opinii pesimiste, raportul concluzionează că este posibil ca în a doua jumătate a anului 2025 piața și-ar putea reveni treptat, mai ales piețele din Japonia, Europa și SUA.

Din păcate, aceast scenariu pesimist nu este valabil pentru fiecare piață. Unele segmente, precum mașinile de lux, gastronomia fină și turismul de lux, au raportat creșteri masive în acest an. Astfel, se înțelege din creșterea rapoartelor, că oamenii încep să renunțe la plăcerea provenită din bunurile materiale, precum haine sau ceasuri de lux, și preferă excursii și concedii în destinați exotice, experiența degustării unor preparate unice și chiar siguranța oferită de o mașină mai scumpă.

Recomandarile raportului pentru brandurile de lux

Se sugerează că brandurile de lux trebuie să se muleze pe preferințele tuturor generațiilor, în special generația Z. Noua generație caută creativitate ideilor de prezentare, interacțiuni personalizate și modul prin care brandul respectiv iese în evidență față de alte branduri, conform News.ro

Ne puteți urmări și pe Google News