Însă, în anii 1950, în timp ce mania OZN-urilor crescuse, un alt tip de farfurie zburătoare a fost testat de Departamentul de Apărare al Americii. Acest avion neobișnuit, circular, a fost cunoscut sub numele de VZ-9 Avrocar, dar astăzi, este cunoscut ca farfuria zburătoare a Americii.

În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, piloții din SUA și Royal Air Forces au fost însărcinați să apere Marea Britanie de bombardamentele nocturne efectuate de Luftwaffe din Germania. Însă a existat o singură problemă: nimeni nu s-a angajat, înainte, în lupte aeriene noaptea, pe scară largă. Astăzi, piloții se bazează pe o varietate de sisteme pentru a sprijini operațiunile de luptă în condiții de lumină slabă. În timp ce radarul montat își va găsi în cele din urmă calea, majoritatea piloților vor rămâne doar cu radio-urile și vederea lor.

În acest timp, luminile neobișnuite erau adesea raportate zburând alături de avioane militare. Aceste OZN-uri, supranumite Foo Fighters, au luat  cu asalt Statele Unite odată ce știrile au revenit din spațiul european, pentru a fi făcute o serie de observații și rapoarte neobișnuite în Statele Unite, potrivit nationalinterest.org.

Canada a început să-și proiecteze propria farfurie zburătoare

Printre unii, inclusiv designerul Avrocar, Jack Frost, acești luptători Foo păreau mai puțin vizitatori extratereștri și mai mult designuri avansate de avioane naziste. Pentru a nu rămâne în urmă Canada , a început să-și proiecteze propria farfurie zburătoare.

Canada s-a dovedit, în cele din urmă, dezinteresată de farfuria zburătoare a lui Frost. Însă farfuria și-a găsit stăpânii la Forțele Aeriene și Armata SUA, care căutau soluții creative pentru noile probleme de luptă. Armata dorea o platformă de recunoaștere subsonică care să poată livra cu ușurință trupele pe linia frontului.

Forțele aeriene doreau un avion care să poată decola fără a avea pistă, să se deplaseze sub radarul inamic și să scape de luptători la viteze supersonice. Conform afirmațiilor lui Frost, farfuria sa VZ-9 Avrocar ar putea face toate acestea și multe altele. De fapt, Frost a susținut că Avrocar va face Mach 4 și va zbura la 30 de metri. În cele din urmă, nu a îndeplinit niciodată aceste afirmații.