Evenimentul Zilei > Justitie > Nicușor Dan are de rezolvat o nouă problemă. Compania care asigură mentenanța autobuzelor Otokar din București riscă să intre în insolvență
Nicușor Dan are de rezolvat o nouă problemă. Compania care asigură mentenanța autobuzelor Otokar din București riscă să intre în insolvență

Nicușor Dan are de rezolvat o nouă problemă. Compania care asigură mentenanța autobuzelor Otokar din București riscă să intre în insolvență

Firma Happy Garage SRL, cea care asigură mentenanța lotului de 400 de autobuze marca OTOKAR ale STB, riscă insolvența din pricina datoriilor acumulate și neachitate. Compania Best Achiziții SRL a demarat procedura de cerere a falimentului în cazul Happy Garage SRL, subcontractorul turcilor de la OTOKAR.

Turcii de la OTOKAR câștigaseră licitația pentru cele 400 de autobuze achiziționate de PMB, iar procedura cu numărul 22433/3/2022 se află acum la secția a VII-a Civilă a Tribunalului București. Conform surselor din presă, compania turcă ar fi cerut inițial un alt service subcontractor, din cauza neregulilor identificate în actele Happy Garage SRL.

Probleme pentru Nicușor Dan. Nereguli la firma care asigură mentenanța autobuzelor publice din București

Până la urmă, Daniel Maftei, reprezentantul Happy Garage SRL a ajuns să fie subcontractor, chiar dacă societatea sa deținea doar un mic garaj destinat pentru tunning auto.

După ce OTOKAR  a decis ca Happy Garage SRL să fie subcontractor, și după ce licitația a fost câștigată, au apărut divergențe din pricina procentelor/plății lunare pe care o avea de primit firma Happy Garage SRL pentru serviciile de mentenanță.

Afacerea încheiată cu turcii de la OTOKAR aduce în conturile Happy Garage SRL circa 2 milioane de euro pe an, plus TVA, contractul fiind semnat pe o perioadă de opt ani.

Șeful firmei Happy Garage SRL, stil de viață opulent

Pe lângă asta, OTOKAR este implicată într-o licitație pentru achiziționarea a altor 100 de autobuze, subcontractor fiind acceași societate a lui Daniel Maftei. Acum, Happy Garage SRL are o cerere de insolvență pe rol, fiind neclar viitorul companiei.

Despre Daniel Maftei se spune că ar fi un „playboy” de Dorobanți, fiind cunoscut pentru mașinile și bijuterii de lux pe care le etalează pe internet, când, în realitate, ar fi falit.

„Este un cunoscut cheltuitor și are un stil de viață opulent, având în anturaj o sumedenie de personaje pestrițe, vedete de tabloid precum Turbo Prințesica, Termopane, multiple prostituate etc.”, au transmis sursele Gândul, care spun că „proprietarul Happy Garage SRL are mai multe datorii, inclusiv la persoane fizice -, ultima fiind la un afacerist timișorean care i-ar fi luat niște mașini, fiind un personaj cu o viață de noapte foarte activă, din toate punctele de vedere. Acum, spre exemplu, face niște scheme periculoase cu un secretar de stat de la Ministerul de Finanțe – Mihai Precup -, cu care își petrece majoritatea nopților în petreceri cu tot ce trebuie”, au spus sursele.

Cum a răspuns Primăria Municipiului București la acuzații

Reprezentanții OTOKAR au declarat că „depun toate eforturile pentru a asigura continuarea neîntreruptă a serviciilor”, fără alte precizări, în afară de acelea că ei au prezentat „oferta cea mai bună”, motiv pentru care a și fost câștigat „contractul pentru furnizarea a 400 de autobuze pentru București”, au transmis aceștia.

Șefii companiei Best Achiziții SRL au transmis că nu este prima dată când acționează în instanță societatea Happy Garage SRL și că de fiecare dată au ieșit învingători: „Este ridicol ca lună de lună sa ajungem în instanță pentru sume modice de tip 20 mii RON, asta este însă situația, jenantă!”, a transmis un reprezentant al Best Achizitii SRL.

Primăria Municipiului București a informat că „sunt respectate toate condițiile contractuale legate de serviciile de mentenanță pentru cele 400 de autobuze. În ceea ce privește serviciile Happy Garage, menționăm că sunt respectate toate condițiile contractuale legate de serviciile de mentenanță, inclusiv penalitățile aplicate în cazul întârzierilor. Beneficiarul nu a avut lucrări suplimentare pentru cele 400 de autobuze, de la începutul anului și până în prezent”, conform Direcției de Presă din Primăria Municipiului București, contactată de Gândul.