Infernul în transportul public. Temperaturi caniculare în Bucureşti, cu tramvaie fără aer condiționat

Infernul în transportul public. Temperaturi caniculare în Bucureşti, cu tramvaie fără aer condiționat Sursa foto: arhiva evz

La fel ca în restul ţării, în București sunt temperaturi caniculare greu de suportat. Potrivit meteorologilor, vremea extrem de caldă e departe de a se sfârși, iar vestea și mai proastă este că transportul public nu a fost pregătit cu instalații de aer condiționat nici în acest an.  90% dintre tramvaiele care circulă în prezent în Capitală nu au aer condiționat, iar în aproape 40% dintre troleibuze se circulă în condiții greu de suportat.

Potrivit informațiilor transmise de Societatea de Transport București, la această oră situația aerului condiționat este cea mai bună în cazul autobuzelor. Toate autobuzele sunt dotate cu această facilitate, dar STB nu a răspuns clar dacă în toate funcționează aerul condiționat. Mai exact, 90% dintre tramvaiele care circulă în București și aproape 40% dintre troleibuze nu au aer condiționat, potrivit STB.

În luna iunie, STB a încheiat cu firma HVAC INTER TRADE SRL un contract în valoare de circa 1,5 milioane de lei pentru servicii de reparație/repunere in functiune a instalatiilor de aer conditionat a autobuzelor Mercedes EURO 4.

În prezent, parcul circulant al STB S.A. este format din 1.021 autobuze, 267 tramvaie și 151 troleibuze

Societatea mai are și 500 de autobuze Mercedes Euro 3, dintre care doar 150 au aer condiționat, dar acestea sunt scoase pe traseu doar în cazuri speciale, când apare o defecțiune la autobuzele din parcul circulant. În ceea ce privește tramvaiele doar 25 au aer condiționat din 267 cât are societatea. La troleibuze, situația este un pic mai bună, având aer condiționat 95 din 151.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Parcul activ (ce iese pe traseu plus rezervele) cuprinde un număr de 500 de autobuze Mercedes tip Euro 4, 400 de autobuze marca Otokar și 130 de autobuze Mercedes Hybrid, toate prevăzute din fabricație cu instalație de aer condiționat.

Ținând cont de schimbarea condițiilor climatice preconizate, de cerința expresă a publicului călător, precum și de perspectiva îmbunătățirii condițiilor de transport, pe viitor, toate vehiculele ce vor fi achiziționate (autobuze, troleibuze, tramvaie) vor fi dotate cu instalații de climatizare.

De asemenea, noile tramvaie Imperio ce vor intra în circulație din luna august, vor fi dotate cu echipament de climatizare destinat asigurării atât a aerului condiţionat, cât şi a încălzirii. Tramvaiele vor fi livrate eșalonat și vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41, 55”, au răspuns reprezentanții STB.

Ce mijloace de transport noi va cumpăra Primăria Capitalei

Primăria Capitalei a reușit să deblocheze contractul cu Astra Arad pentru furnizarea a 100 de tramvaie noi Imperio, o investiție de circa 200 de milioane de euro. Primul tramvai a ajuns la începutul lunii iunie, iar de acum încolo vor veni câte 4 tramvaie noi în fiecare lună.

„În Bucureşti, din 1989 şi până azi, au fost aduse 17 tramvaie noi, iar acest lot de 100 este o îmbunătăţire considerabilă a flotei noastre de transport public”, declara primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, pe 2 iunie, când a venit primul tramvai de la Astra Arad.

Primăria Capitalei a lansat licitația pentru achiziționarea celor 100 de tramvaie în decembrie 2018. Pe 6 noiembrie 2019, Primaria Bucuresti a anuntat câștigătorul licitației, turcii de la DURMAZLAR MAKINE SANAYI VE TICARET A.S., în defavoarea Astra Vagoane, mai arată hotnews.ro.