Mulți internauți au avut parte de o surpriză neplăcută. Au dat, pe Google, de simboluri naziste, deși căutat cu totul altceva

Mulți internauți au avut parte de o surpriză neplăcută. Au dat, pe Google, de simboluri naziste, deși căutat cu totul altceva sursa: Twitter

Utilizatorii de internet au rămas îngroziți de imaginile tulburătoare ale obiectelor naziste care apar într-o simplă căutare pe Google.

Problema a fost ridicată de utilizatorul Twitter, Jason Pargin, atunci când a descoperit că o căutare pe Google Images a termenului aparent inofensiv „ornament pentru birou” duce la un conținut deranjant. Utilizatorilor Google care caută această expresie li se afișează șiruri de imagini nu cu ornamente standard de birou, ci cu piese naziste.

Obiectele naziste

Jason a postat pe Twitter: „Întrebare: Accesați Google Image și căutați „ornament pentru birou.” Îți apar o grămadă de obiecte naziste ca rezultate ?” Tweet-ul a primit mii de aprecieri, iar peste 17.000 de persoane au răspuns la întrebarea lui Jason, în timp ce alți utilizatori au verificat dacă acest lucru este real.

Mulți utilizatori de Twitter au spus că au avut aceleași rezultate și că au văzut obiecte naziste după ce au căutat pe Google „ornament de birou”.  Cu toate acestea, această eroare a Google pare să existe încă din 2016, când utilizatorii de Twitter au postat cum o căutare pentru „ornament pentru birou” a adus aceleași imagini ale obiectelor naziste - utilizatorii raportând aceeași problemă în urmă cu șase ani.

Ne puteți urmări și pe Google News

Interzicerea conținutului ofensator

Ipoteza cea mai probabilă pare să fie o lipsă de filtrare în rezultatele motorului de căutare sau o eludare a algoritmului pentru a aduce aceste imagini în fruntea clasamentului. Alții i-au îndemnat pe utilizatori să informeze Google despre această problemă, deoarece compania de tehnologie are capacitatea de a elimina imaginile, precum și de a semnala preocupările pe care le pot avea.

Utilizatorii pot completa formularele și pot solicita eliminarea imaginii din Google - deoarece compania își actualizează în mod regulat rezultatele căutării pentru imagini și elimină conținutul ofensator. Motorul de căutare indică în reglementările sale cum conținutul ofensator sau care incită la ură este restricționat sau interzis, în funcție de circumstanțe, potrivit Mirror.co.uk.