Motorul economiei germane s-a gripat! Probleme mari pentru Merkel

Motorul economiei germane s-a gripat! Probleme mari pentru Merkel

Dacă Germania a fost considerată motorul economic al Uniunii Europene, asta s-a datorat puternicei industrii auto. Numai că pandemia a schimbat serios datele problemei,

Motorul economiei germane s-a gripat. Piața auto germană a scăzut cu mai mult de 30% în ianuarie. Sunt mai multe explicații pentru această scădere. Perioada în care cota de TVA a fost redusă s-a terminat, iar închiderea reprezentanțelor ca urmare a restricțiilor a scăzut semnificativ vânzările.

Scăderea vine  după ce în decembrie s-a înregistrat o creștere cu 10% a vânzărilor pe piața internă.

Motorul economiei germane s-a gripat

Potrivit cifrelor oficiale publicate miercuri, un total de 169.754 de mașini noi au fost înmatriculate în Germania, cu 31,1% mai puțin decât în ​​ianuarie 2020. Anunțul  a fost făcut de agenția națională de automobile KBA.

Începe o nouă pandemie? Experții o compară cu Moartea Neagră.

Potrivit experților, sfârșitul scutirii temporare de TVA, menit să sprijine economia în fața crizei Covid-19, „a avut ca rezultat un efect anticipativ.”Mai precis, s-a înregistrat „un nivel ridicat de înregistrări” în decembrie.

Și producția de automobile, un pilon al economiei germane, a scăzut cu 23% în ianuarie 2021.

Această scădere se explică,   în principal, prin scurtarea zilelor de lucru în fabrici ca urmare a penuriei internaționale de cipuri și semiconductori.

Cauzele sunt, însă, mult mai profunde. Încă din 2020, producția internă s-a prăbușit la cel mai scăzut nivel din ultimii 45 de ani, din cauza opririi fabricilor în timpul perioadei de carantină din primăvară.

Singurele mașini care înregistrează creșteri în ce privește vânzările sunt cele electrice și hibride.

În ianuarie s-a înregistrat cu o creștere de 118% pentru mașinile electrice 100% și de 48% pentru hibrizi. Aceste mașini au atins cote de piață de 10%, respective de 27%,

Biden bate toate recordurile. 5 greșeli majore într-o săptămână

E vorba de cote semnificativ mai mari decât în ​​2020, conform agenției naționale de automobile. Pentru producători, această tehnologie este crucială dacă doresc să respecte standardele europene stricte privind emisiile de CO2, mai ales că depășirea limitelor este sancționată cu amenzi grele.

Motorul economiei germane s-a gripat. Volkswagen rămâne înaintea lui Mercedes

Grupul Volkswagen a rămas liderul general al pieței, cu 20% din vânzări, urmat Mercedes (11%), în ciuda scăderilor puternice (30%, respectiv, 31%). Numai Tesla a crescut în 2020, dar e vorba de numai 453 de mașini vândute, cee ace reprezintă 0,3% din piața germană.

Printre mărcile franceze, Citroën a scăzut cu 54%, Peugeot cu 35%, iar Renault cu 17.

În 2021, experții se așteaptă ca piața germane să crească cu 8% până la 3,15 milioane de unități vândute, adică mult sub nivelul înregistrat înaintea pandemiei, scrie Le Figaro.

Bătălia pentru Europa de Est! Planul diabolic al Chinei