LUMINI ŞI UMBRE. Sorin Cîmpeanu: "Pregătirea mai bună a elevilor, singura explicatie pentru rata mai mare de promovabilitate la Bacalaureat"
- Violeta Fotache
- 11 iulie 2015, 20:49
Ministrul Educaţiei, Sorin Mihai Cîmpeanu, a declarat în emisiunea difuzată de B1 TV Lumini şi umbre, realizată de Dan Andronic, directorul general al EVZ, că, din fericire, singura explicaţie pentru rata mai bună de promovabilitate la Bacalaureatul din acest an este mai buna pregătire a elevilor.
Ministrul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, Sorin Mihai Cîmpeanu, a explicat în emisiunea postului B1 TV – Lumini şi umbre, realizată de directorul general al EVZ, Dan Andronic, că creşterea ratei de promovabilitate la examenele de BAC din acest an nu are la bază elemente artificiale, ci doar mai buna pregătire a absolvenţilor de liceu. "În condiţiile în care subiectele nu au fost mai uşoare, în condiţiile în care sistemul de monitorizare a derulării examenului a fost accentuat, e vorba de introducerea supravegherii audio în paralel cu cea video, în condiţiile în care corectura s-a făcut în alte judeţe, nu cred că au fost factori care să ajute la o rată de promovabilitate mai mare, niciunul dintre acestea. Nefiind, cel puţin aceşti trei factori de natură să ducă la o rată de promovare mai mare, singura explicaţie, din fericire, este o pregătire mai bună a elevilor. Eu asta susţin şi în asta cred", a spus ministrul Educaţiei.
Sorin Cîmpeanu a explicat apoi rolul şi importanţa examenului de simulare, în creşterea ratei de promovabilitate. "Şi pot să vă spun şi de ce. S-a obişnuit elevul cu examenul de simulare. Mai mult decît atât, examenul de simulare îi pune în atmosfera de examen. Asta contează. Pe parcursul simulării se identifică acele goluri în pregătire, şi am primit, nu o spun formal, am primit efectiv semnale din teritoriu d la profesori care au făcut eforturi pentru a umple acele goluri, care au fost identificate la începutul lunii martie ca fiind lipsuri în pregătire", a spus ministrul Cîmpeanu.
Ministrul Educaţiei a mai arătat că a contat şi faptul că elevii care au susţinut Bacalaureatul în această sesiune au intrat la liceu în 2011, adică în primul an în care s-a aplicat noua modalitate de derulare a examenului."Sunt cei care au ştiut, de la bun început către ce se îndreaptă şi cum va fi examenul. Deci asta, dacă vreţi, este o pledoarie pentru stabilitate. În momentul în care avem elevi care au ştiut de la intrarea în liceu cum va fi examenul de finalizare, iată, rezultatele sunt ceva mai bune. Contează.”, a subliniat ministrul Educaţiei.