Leguma minune care topește găsimea ca prin farmec.  Vinetele sunt considerate printre cele mai sănătoase legume din lume. Sugestii dietetice de care ne putem bucura de acum şi până târziu în toamnă.

Vinetele nu pot fi consumate crude

„Dincolo de calitățile ei nutritive (apă, fibre, minerale și vitamine din grupul B), vânăta are o proprietate aparte: absoarbe grăsimea ca un burete. Și mai e un amănunt de care trebuie ținut cont: vinetele nu pot fi consumate crude! Tratamentul termic are rolul nu numai de a le schimba consistența, dar neutralizează și solanina, o substanță toxică ce poate da indigestie.

Fie coapte direct în flacără sau pe plită/grătar, fie băgate la cuptor, fie ca ingredient în nenumărate preparate culinare: tocăniță, zacuscă, ghiveci, musaca, sau umplute cu orez, ciuperci, carne etc.

Un lucru trebuie subliniat: 100 g vinete au sub 30 cal, iar o lingură de ulei 100 cal (indiferent de ulei). Deci cum facem să nu transformăm o banală salată de vinete într-o maioneză? Pentru că asta devine atunci când încorporăm în ea jumătate de sticlă de ulei

– în loc de ulei, frecați vinetele coapte cu 2 lingurițe de pastă de susan (tahina)- au mai puține calorii decât 2 linguri de ulei și avantajul că albesc vinetele, le elimină iuțeala, le leagă și le sporesc

– în cazul vinetelor gătite, opăriți-le în prealabil 2 min în apă cu sare și apoi puneți-le la scurs pe un șervețel- nu vor mai absorbi ulei; același efect poate fi obținut și punând sare pe feliile de vânătă, așteptați 15-20 min și ulterior le puteți găti.

Gătite la cuptor

Folosiți un spray pentru ulei cu care să pulverizați doar un strop de grăsime; preferați gătitul la cuptor, în felul ăsta nu riscați ca preparatul să se ardă

– puneți sos de roșii sau bulion în orice mâncare, e mai gustos și mai dietetic decât uleiul

– sterilizați borcanele de zacuscă prin fierbere la abur sau în cuptorul fierbinte, în felul asta se pot păstra în siguranță chiar dacă ați redus cantitatea de ulei din rețetă la jumătate plus că va fi mai ușor de digerat fără atâta prăjeală.

Dacă vreți vinete albe la culoare și dulci la gust, se poate și fără gălbenuș de ou puneți în salată de vinete jumătate de dovlecel fiert – are avantajul de a lega compoziția fără să mai fie nevoie nici de mult ulei, nici de amestecat timp îndelungat”, a precizat nutriţionistul Mihaela Bilic.