Propunerea legislativă, care prevede că angajatorii să poată acorda tichete valorice pentru achiziţionarea de biciclete, va încuraja deplasarea verde în orașele României, după modelul altor țări europene, precum Olanda, Belgia, Regatul Unit, Italia, Austria sau Franța.
"Mă bucur că azi am avut susţinerea majorităţii, a unanimităţii colegilor, pentru că această lege, deşi este o noutate pentru România, în Europa este un lucru deja uzitat şi e o treabă foarte bună. Această lege permite alocarea unor tichete pentru biciclete, inclusiv electrice, de până la 1.500 de lei, la trei ani, pentru a încuraja angajaţii să-şi achiziţioneze un asemenea mijloc de transport şi, în funcţie de kilometri parcurşi, se acordă o rentă de până la 300 de lei pe an, a precizat senatorul Senatorul Haralambie Vochiţoiu, membru al comisiei, conform unei știri Agerpres. Propunerea de lege a fost iniţiată de senatorul Marian Vasiliev şi de deputaţii Luminiţa Adam, Camelia Bogdănici, Gheorghe Emacu, Ioan Hulea, Neagu Murgu şi Valeriu Steriu şi presupune ca angajatorii să poată acorda subvenţii sub forma unor tichete de bicicletă, o dată la trei ani, valoarea maximă a subvenţiei fiind de 1.500 lei. Propunerea de lege are un caracter ordinar, iar Senatul o dezbate în calitate de primă Cameră legislativă sesizată.
"Această lege permite alocarea unor tichete pentru biciclete, inclusiv electrice, de până la 1.500 de lei, la trei ani, pentru a încuraja angajaţii să-şi achiziţioneze un asemenea mijloc de transport şi, în funcţie de kilometri parcurşi, se acordă o rentă de până la 300 de lei pe an, a precizat senatorul Senatorul Haralambie Vochiţoiu, membru al comisiei, conform unei știri Agerpres. Propunerea de lege a fost iniţiată de senatorul Marian Vasiliev şi de deputaţii Luminiţa Adam, Camelia Bogdănici, Gheorghe Emacu, Ioan Hulea, Neagu Murgu şi Valeriu Steriu. Aceste tichete pot fi utilizate pentru achiziţionarea de biciclete, inclusiv electrice, precum şi de echipament pentru ciclism, adică orice este necesar echipării bicicletei şi a ciclistului: accesorii, piese de schimb, unelte şi produse de întreţinere sau echipament. "Deplasarea cu bicicleta este mai ieftină, mai sănătoasă şi mai ecologică decât utilizarea oricărui alt mijloc de transport. În contextul mobilităţii urbane, bicicleta este adesea mai rapidă, cel puţin pe distanţe scurte, mai mici de cinci km, decât maşina personală sau transportul public de suprafaţă. (...) Bicicleta consumă mai puţin spaţiu, atât în mişcare, cât şi parcată, nu face zgomot, nu poluează, nu creşte insecuritatea rutieră, iar conducerea ei nu necesită un proces complex de învăţare", explică iniţiatorii proiectului. Propunerea de lege are un caracter ordinar, iar Senatul o dezbate în calitate de primă Cameră legislativă sesizată.