Editura Evenimentul si Capital

Iohannis şi-a prezentat programul: Am văzut că Ponta vrea să fie un preşedinte util. Util cui? Util baronilor? Util puşcăriabililor?

Autor: | | 2 Comentarii | 244 Vizualizari

Preşedintele PNL, Klaus Iohannis, candidatul ACL la alegerile prezidenţiale, şi-a prezentat azi la Palatul Parlamentului programul prezidenţial „România lucrului bine făcut”. Maestrul de ceremonii a fost jurnalistul Emil Hurezeanu.

Klaus Iohannis:

  • Am spus că îmi doresc mai mult dialog și mai multă dezbatere pe teme importante pentru români.

  • Am spus, de asemenea, că acesta va fi modul în care voi face politică în calitate de Președinte al României: aducând oamenii împreună, la masa dialogului, cu seriozitate.

  • Evenimentul de astăzi este, dacă vreți, o prefigurare a acestui mod de exercitare a funcției de președinte. Și sper să fie doar începutul unei dezbateri mai ample, pe probleme reale care îi preocupă azi pe cetățenii României.

  • Mi-aș dori ca în această campanie să începem să dărâmăm mituri, să deconstruim prejudecăți care ne-au ținut pe loc și să vedem dincolo de ele.

  • Nu noi ca persoane, ci noi, românii, ca popor, ca societate, ca națiune de cetățeni.

  • Nu întâmplător mi-am intitulat viziunea și proiectul prezidențial România lucrului bine făcut.

  • România lucrului bine făcut începe exact cu abandonarea a două asemenea mituri, a două idei păguboase și deloc adevărate: aceea că în „România nu se poate, că la noi e altfel.” și aceea că „merge și așa”, „ne-om descurca noi cumva.”

  • Din păcate, pe ultima dintre ele am auzit-o chiar de la cel care conduce Guvernul României.

  • Eu cred că ceea ce ni se potrivește este tocmai filosofia lucrului bine făcut. Vine din trecutul nostru, din ceea ce am construit ca națiune de-a lungul timpului.

  • Există părți din moștenirea noastră istorică și culturală care sunt expresia „lucrului bine făcut” și cu care ne mândrim. Le știți, pe unele dintre ele le-ați putut vedea și aici.

  • De ce România lucrului bine făcut este o viziune prezidențială? Pentru că președintele este cel care poate imprima o direcție națiunii.

  • În afara atributelor sale constituționale, președintele are și un rol mai greu de descris, dar crucial. Cadrul constituțional ne spune ce poate face președintele.

  • Însă, nu doar ce face președintele contează, ci mai ales comportamentul, conduita, ținuta și expresia lui publică. Acestea au, de fapt, un impact major asupra mediului politic și asupra întregii societăți.

  • O schimbare profundă în societate nu poate începe decât de la vârf, de la președinte ca persoană învestită cu cea mai mare încredere și legitimitate democratică.

  • Dacă vrem altfel de politică, trebuie să începem prin a avea un președinte cu altă conduită, ținută și expresie publică.

  • Am văzut că Victor Ponta vrea să fie un președinte util. Util cui? Util baronilor? Util pușcăriabililor? Util clientelei politice?

  • Românii pot judeca deja între modelul de politician așa-zis „util” și modelul pe care eu l-am asumat: acela bazat pe seriozitate, respect, competență și rezultate măsurabile.

  • Sunt câteva domenii importante în raport cu care, ca Președinte, mă angajez să fiu garant. Iar când spun„garant”, înțeleg prin asta că voi fi ferm în fața oricăror abuzuri sau derapaje, din partea oricui.

  • Veți avea în mine garantul marilor orientări de politică externă și de securitate ale României: parteneriatul strategic cu Statele Unite ale Americii, apartenența la NATO și la Uniunea Europeană.

  • Aceste mari orientări trebuie consolidate și trebuie să capete o nouă dimensiune calitativă.

  • România trebuie să se afirme ca un aliat de încredere și ca partener respectat, cu identitate bine conturată în Uniunea Europeană, în NATO și alte organisme de cooperare regională și internațională.

  • În viitorii 10 ani, România poate deveni un reper important pe harta geopolitică mondială, prin furnizarea de securitate în plan regional.

  • În perspectiva acestui rol, voi susține, în calitate de Președinte al României, majorarea bugetului pentru apărare la 2% din PIB.

  • Veți avea în mine un garant al statului de drept și al independenței justiției.

  • Statul de drept nu este o noţiune abstractă, ci una cât se poate de concretă.

  • În vreme ce stânga doar afirmă acest principiu, parlamentarii săi votând în mod constant pentru menţinerea imunităţii celor urmăriţi penal, dreapta se poziţionează în mod clar în sensul susţinerii demersurilor justiţiei.

  • Tema independenţei justiţiei ne diferenţiază astăzi de stânga politică.

  • Consolidarea statului de drept este instrumentul prin care ne putem opune “baronizării” şi feudalizării României.

  • Nu în ultimul rând, veți avea în mine un garant al principiului că cetățeanul este înaintea statului, iar instituțiile statului servesc și respectă cetățeanul.

  • Prea mult timp și prea adânc s-a perpetuat impresia că cetățenii lucrează ei în folosul statului. Sau că sunt cifre într-o contabilitate și birocrație seacă.

  • Nu. Statul trebuie să înceteze să mai fie o piedică pentru români și să devină eficient, dinamic și suplu, adaptat permanent nevoilor cetățeanului.

  • Este rolul Președintelui României să indice permanent această prioritate celor responsabili.

  • Știu că sunt câteva întrebări pe care mulți români le au. Sunt întrebări pe care le-am auzit direct de la oamenii cu care m-am văzut în ultima vreme și care trebuie să primească un răspuns.

  • Ce faceți cu tinerii să nu mai plece din țară?Ce faceți cu educația și sănătatea?Cum rezolvați problema locurilor de muncă?

  • Președintele nu poate răspunde singur, nici nu poate decide el politici publice. Dar Președintele poate și este dator să expună o viziune, să fie mediatorul unei dezbateri și să genereze acord larg pe asemenea teme.

  • Din aceste motive, proiectul meu prezidențial se vrea a fi preambulul unui proiect de țară.

  • În afara elementelor care țin în mod direct de exercitarea mandatului și atribuțiilor prezidențiale, propun opiniei publice 11 teme naționale de dialog și acord, pentru o Românie a lucrului bine făcut.

  • Nu-mi imaginez că este ușor, că se pot schimba peste noapte mentalități și practici perpetuate ani de zile.

  • Dar știu că am forța și determinarea să fac acest lucru posibil. Și sunt convins că aceasta este singura cale pentru ca România să fie un stat cu adevărat occidental, care oferă prosperitate și demnitate cetățenilor ei.

  • Prima arie tematică ține de marile sisteme publice – educație, sănătate, pensii.

  • Reforma lor a fost mereu un deziderat, un obiectiv afirmat, niciodată pe deplin înfăptuit. Ce s-a construit într-un an s-a distrus într-o lună, la fiecare schimbare de putere și de ministru.

  • Încercările de dialog și de acord pe aceste subiecte au eșuat pentru că au fost personalizate sau politizate, pentru că nu au fost scoase din sfera conflictului. Nu au fost gândite pentru viitor, pentru următorii 10, 20 de ani, ci pentru prezent.

  • Încep cu educația, ca prioritate. Nu doar pentru că formația mea este aceea de profesor. Ci plec de la premisa că o societate nu poate fi, pe termen mediu sau lung, mai bună decât sistemul său de educaţie.

  • Viziunea mea este aceea a unei societăți care își bazează creșterea și dezvoltarea pe educație. Dacă vrem o națiune prosperă, dacă vrem ca fiecare individ să-și valorifice întregul potențial va trebui să investim în educație.

  • La sfârșitul ciclului preuniversitar, elevii trebuie să aibă opțiuni diferite și diverse, în funcție de abilități și preocupări. Nu avem voie să mai lăsăm pe drum o jumătate de generație.

  • Mediul universitar nu trebuie să producă șomeri cu diplomă, ci oameni bine pregătiți, specialiști, care își găsesc loc pe piața muncii.

  • Este inacceptabil pentru o societate civilizată, pentru România secolului XXI, ca elevii să nu aibă manuale în prima zi de școală.

  • Aud acum că guvernul mai taie încă niște bani de la educație. Mă întreb dacă nu cumva în mod deliberat se dorește limitarea sau distrugerea sistemului de educație de către actuala guvernare.

  • Cu cât investim mai mult în educație, cu atât vor dispărea mita electorală, pomenile, mentalitatea de asistat și sărăcia, cu atât nu vor mai putea fi ținute captive segmente importante de cetățeni, de alegători. Iar acest lucru nu convine celor care guvernează azi.

  • Nu doar investiția în educație, ci și investiția în sănătate este crucială pentru viitorul unei națiuni.

  • În România lucrului bine făcut, pacientul va fi cu adevărat în centrul sistemului, va ști clar care îi sunt drepturile, ce servicii primește pentru ceea ce plătește, iar personalul medical va fi tratat cu respect și salarizat pe măsură.

  • În România lucrului bine făcut, banii publici, și așa insuficienți, nu vor mai fi risipiți pe servicii ineficiente, ci vor fi direcționați corect, în așa fel încât problemele de sănătate să fie rezolvate cât mai aproape de pacient și în modul cel mai eficient din punctul de vedere al costurilor.

  • Prioritatea acordată sănătății trebuie să se reflecte într-o creștere a finanțării. Aici e nevoie de consens politic.

  • Dar această creștere a finanțării trebuie însoțită, ba chiar precedată, de instituirea unor mecanisme legislative, de management, de control și sancțiune, care să constituie garanția că banii publici sunt cheltuiți în mod corect și eficient.

  • Ca Președinte al României, voi chema toate forțele politice să discutăm împreună viitorul sistemului de pensii.

  • Știm cu toții că raportul dintre salariați și pensionari este din ce în ce mai dezechilibrat și că sistemul de pensii este supus unei presiuni crescânde.

  • Rasturnare de situatie in cazul lui Darius Valcov! Decizia luata de omul de incredere al lui Dragnea! BREAKING NEWS in politica

    Pagina 1 din 2





Stirile zilei

Alte articole din categoria: Politica

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI