ISAILA: Otopeni 2007, vara

ISAILA: Otopeni 2007, vara

Incepe sezonul vacantelor.

Copiii termina scoala, iar agentiile de turism lucreaza din plin, la fel si companiile aeriene, la fel si Aeroportul Otopeni. Mai greu e sa ajungi acolo. Pe DN 1 parca se construieste de secole si nu se mai termina.

La cate fonduri sunt, nu-mi dau seama cat de greu e sa faci o sosea in valuri? Ar trebui sa fie mutati la drumuri muncitorii care ridica supermarketurile, pentru ca ei se misca cu viteza luminii. Intotdeauna centrele comerciale sunt gata cu mult inainte sa fie terminate drumurile de acces la ele si astfel se ajunge la buluceala in care ne zbatem astazi.

In aceeasi situatie este si Otopeniul, singurul aeroport pe care decoleaza si aterizeaza cursele companiilor mari, la gramada cu cele „low cost” preluate de pe Baneasa. Aeroport care se modernizeaza sau se inchide, cine stie?

Ne puteți urmări și pe Google News

Astfel, in cea mai aglomerata perioada a anului, pe singurul aeroport din oras s-a instalat haosul. E aproape o loterie sa prinzi sau nu cursa pentru care ai bilet, mai ales la „low cost”. Operatorii de la imbarcare abia prididesc, ma intreb ce-or face controlorii de trafic; obisnuiti cu trei zboruri pe zi, ei se lupta astazi cu 100 de avioane.

In sat la bunica mea era un tip, Ion al lui Tarata. Acolo, toti sunt ai cuiva, iar cei care nu au o porecla, nu au trecut, „sunt venetici”, cum ii numea femeia pe cei care-si facusera case la marginea satului. Ion al lui Tarata a avut o data in viata o treaba in Brasov si, ca sa nu piarda trenul, a ajuns in gara cu sase ore inainte.

Asa ca a ramas vorba, de cate ori cineva se precipita fara motiv sa ajunga intr-un loc, „ca te grabesti ca Tarata la tren”. Luati aminte, asta se intampla in Ardeal, acolo unde nimeni nu se grabeste. Din acest motiv, aceasta expresie era foarte populara.

Nu ma asteptam ca atat de multi oameni sa ajunga in situatia lui Tarata si sa fie obligati sa se prezinte la aeroport cu jumatate de zi inainte ca sa fie siguri ca au o sansa sa se urce in avion.  Dar nici atunci nu sunt pentru ca zborul s-ar putea anula. Macar pe Tarata nu l-a obligat nimeni, era el un tip prevazator, nu mai mersese cu trenul si avea omul treaba in Brasov.

Vacanta multor romani e in pericol din cauza lucrarilor de pe DN 1 si a inghesuielii din Otopeni. Iar pentru a prinde un loc in avion, pe ruta Bucuresti-Cluj, aveti nevoie de pile. Va doresc o vara fara peripetii!

De acelasi autor, cititi si blogul „Experimentul Budapesta”, la www.evz.ro/isaila