Reducerea birocrației pentru angajatori. Străinii pot fi angajați mai ușor
- Iulia Moraru
- 23 ianuarie 2024, 23:19
Începând cu data de 26 ianuarie, Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI) informează că alte două documente sunt eliminate din aplicația Portal IGI și trebuie depuse direct la ghișeu de către angajatori.
Prin această inițiativă, IGI oferă sprijin angajatorilor interesați să recruteze lucrători străini, informând că, începând cu data de 26 ianuarie, se va simplifica procesul prin eliminarea unor documente din aplicația Portal IGI.
Alte două documente vor fi eliminate din Portal IGI
Această măsură are ca scop reducerea bătăilor de cap administrative pentru angajatori și îmbunătățirea eficienței procesului de recrutare a lucrătorilor permanenți (persoane juridice, persoane fizice, schimbare angajator), a celor detașați, sezonieri, stagiari, transfrontalieri, înalt calificați, lucrători ICT și lucrători au-pair.
Prin urmare, vor fi eliminate din Portal IGI următoarele documente:
- cazierul judiciar al angajatorului;
- cazierul judiciar al străinului sau alt document cu aceași valoare juridică, eliberat de autoritățile din țara de origine ori reședință, tradus și legalizat în condițiile legii.
„Facem precizarea că documentele mai sus menționate vor fi prezentate, în termenul legal de valabilitate, la ghișeu în momentul depunerii cererii”, a anunțat marți IGI prin-un comunicat.
Inspectoratul a eliminat tot mai multe documente din portal
Încă de anul trecut, IGI a depus eforturi pentru a reduce numărul de documente necesare în portal, cu condiția ca acestea să fie prezentate la ghișeu în termenul de valabilitate.
De asemenea, în perioada imediat următoare, se așteaptă aprobarea unei ordonanțe care va permite companiilor să obțină online, direct și electronic, avizele pentru angajare sau detașare.
Și în 2023, IGI a eliminat din portal o serie de documente ce trebuie atașate în modulul aviz de angajare lucrător permanent.
Este vorba despre:
- adeverința cu privire la forța de muncă disponibilă pentru locul de muncă vacant;
- dovada publicării prin mijloace de informare în masă din România a unui anunț pentru ocuparea locului de muncă vacant;
- copia procesului-verbal întocmit de angajator din care să rezulte efectuarea selecției realizată pentru ocuparea locului de muncă vacant;
- certificatul de atestare fiscală emis de administrația finanțelor publice în a cărei rază teritorială își are domiciliul angajatorul.