ANRE a emis un nou Ordin legat de liberalizarea pieței de energie electrică care îi va ajuta pe români la schimbarea furnizorului.

Noul Ordin ANRE prevedete prelungirea contractelor clienților cu șase luni. Pentru a veni în ajutorul românilor, ordinul prevede chiar și posibilitatea unui discount la prețul concurențial.

Acest Ordin urmează să fi publicat miercuri în Monitorul Oficial.

Chiar vicepreședintele ANRE, Nagy Zoltan, a explicat cum acest ordin vine în ajutorul românilor pentru a nu plăti mai mult.

Ce trebuie să știe românii despre schimbarea furnizorului de energie electrică

„Scopul acestui Ordin este, printre altele, să evităm aglomerațiile de la centrele furnizorilor. Pe lângă faptul că da posibilitatea furnizorilor să acorde acel discount dintre prețul de  serviciu universal și cea mai bună oferta din piață concurențială, mai prevede o nouă campanie de informare care trebuie derulată de acest furnizori.

În cursul acestui an vor veni noi informații și oferte pentru furnizori, atât din piață concurențială cât și prețul de serviciu universal.

Acordând această perioada de tranziție de șase luni, încercăm să dăm mai mult timp pentru consumatori, în acest proces de schimbare a furnizorilor sau de trecere în piață concurențială”, a explicat Nagy Zoltan la Antena3.

Cum îți schimbi furnizorul? Procesul este mult mai simplu acum

CITEȘTE ȘI: Cum îți schimbi furnizorul de energie electrică în 6 pași simpli și unde e mai ieftin

Nagy Zoltan mai menționează că ANRE dorește simplificarea procesului prin care clienții trebuie să treacă.

În contextul pandemiei de Covid-19, dar nu doar atât, procesul trebuie simplificat cât mai mult. Clienții să nu mai fie nevoiți să facă drumuri, să stea în aglomerație sau să stea la coadă.

În acest context, fiecare factură de curent va conține de acum înainte 3 oferte de pe piața liberalizat. Aceste oferte pot fi foarte ușor acceptate de clienți.

„O să trimită în fiecare luna, cu factură, un formular care va conține cel puțin trei opțiuni pentru clienți.

Acea ofertă concurențială, cea mai bună, la care se raportează acel discount. Va conține o ofertă alternativă, tot din piață concurențială, a furnizorului respectiv.

Și, evident, pentru a putea compara, va conține și prețul de serviciu universal, toate prezentate într-o formă ușor comparabilă.

În momentul în care clientul primește acest formular și bifează în dreptul ofertei care îi convine, care crede că este cea mai convenabilă, semnează și comunică furnizorului, prin poștă, email sau personal la centrul de relații cu clienții, în acel moment deja se consideră un contract nou încheiat. Astfel încercăm să reducem aglomerația de la centrele de relații cu clienții”, a mai declarat Zotan.