Reprezentanţii mediului de afaceri prezintă o serie de propuneri ce vizează numeroase aspecte, de la definirea unor termeni până la organizarea şi funcţionarea societăţilor din turism.

O alternativă ar fi retragerea actualului proiect de act normativ şi refacerea sa după un dialog real cu mediul de afaceri, în aşa fel încât să răspundă problemelor grave cu care se confruntă turismul românesc, respectiv promovarea României ca destinaţie turistică, deficitul forţei de muncă, educaţia şi pregătirea profesională în domeniu, debirocratizarea şi simplificarea.

Liderului gruplui de lucru pentru turism al Coaliţiei pentru Dezvoltarea României, Dragoş Anastasiu, a declarat, potrivit RRA: Dacă tot discutăm despre o lege, şi discutăm de 13 ani despre legea asta, atunci ea ar trebui chiar să ajute la ceva, or textul actual mai degrabă strică decât ajută, pentru că pe zona importantă, care înseamnă promovarea turismului românesc prin organizaţiile de management al destinaţiei, tot ce se întâmplă în această zonă de organizaţii de management nu va putea fi pus în practică.

Coaliţia pentru Dezvoltarea României apreciază că organizaţiile de management al destinaţiilor ar trebui să funcţioneze în jurul unor parteneriate public-private la nivel local, regional şi naţional, după modelele existente la nivel european, nu numai prin parteneriate la nivel local, aşa cum statuează proiectul Legii turismului, adoptat de guvern, mod de organizare considerat impropriu şi nefuncţional.

 

Te-ar putea interesa și: