Guvernul reduce poluarea prin restrângerea libertății de mișcare. Cât ne pute deplasa anual

Guvernul reduce poluarea prin restrângerea libertății de mișcare. Cât ne pute deplasa anual Sursa foto: Arhiva EVZ

Poluarea și reducerea ei sunt obiective pe care Guvernul vrea să le atingă până în 2050 chiar dacă în acest fel se restrânge libertatea de mișcare. Totul pentru ca emisiile de gaze să fie reduse cu 99%, față de 1990.

Poluarea a devenit una dintre principalele preocupări ale Guvernului Ciolacu. Așa se face că o Ordonață de Urgență adoptată deja de Guvern prevede ca pânp în 2050 românii să învețe să circule cu mașina proprie numai 6500 de kilometric pe an. Practic în actul normative se vorbește despre ”rații” anuale de deplasare.

Toate aceste prevederi fac parte din strategia România Neutră. În document se arată că până în 2030 România trebuie să reducă emisiile cu 78% față de 1990. Și nu vorbim doar despre sectorul transporturilor ci și despre celelalte sectoare care sunt producătoare de emisii. Inclusiv de cel agricol, cel energetic a fost aranjat deja.

Circulație, trafic

Sursa Foto: Arhiva EVZ

În sensul în care deja în acest sector au fost reduse emisiile considerabil. Totuși pentru Guvernul Ciolacu sectorul transporturi este foarte important, aici fiind incluse cele mai multe restricții.

Poluarea este din vina românilor

Una dintre primele modificări este că nu mai avem voie să călătorim singuri, ci însoțiți de o altă persoană. De asemenea se impune un număr maxim de kilometri pe care îi putem parcurge annual. Este vorba despre 6.500 de kilometri în ce privește autovehiculele personale. Și la cele cu transport de marfă doar 8.900 de kilometri annual.

Cele de psageri sunt puțin mai norocoase cu peste 60.000 de mii de kilometri pe an. De asemenea Guvernul își asumă și dispariția mașinilor diesel, pe benzină și cele pe GPL până în 2050. Practic tolerate vor fi mașinile pe hidrogen și cele electrice, despre cele pe combustibil, Guvernul a stabilit că vor dispărea.

Pentru poluare, Guvernul dă vin ape români pentru că preferă mașinile personale. ”Transportul urban este o sursă majoră de emisii. Această realitate este constituită în principal din faptul că deplasările individuale cu autoturismul personal reprezintă o parte majoră a mișcărilor generale de transport din orașele românești, peste 76% din populația țării rezidând în zonele urbane”. Se mai arată în actul normative.

Ne puteți urmări și pe Google News