Potrivit președintelui uneia dintre companii lider în domeniul tech, AT&T, blocajele care intervin uneori în acest domeniu provin din acordurile comerciale, afirmație făcută în cadrul unui interviu acordat luni pentru evenimentul Tech Live al Wall Street Journal, desfășurat online din cauza pandemiei.

HBO Max mai are de așteptat

Afirmațiile lui John Stankey survin pe fondul luptei acerbe dusă de HBO Max pentru a-și promova aplicația pe Amazon sau Roku. Compania pe care o conduce a lansat în luna mai aplicația HBO Max, care însă nu e momentan disponibilă nici pe Roku, nici prin serviciile de televiziune ale Amazon.

Până la finalul lunii iunie, în jur de 4.1 milioane de abonați achiziționaseră aplicația HBO Max, o parte totuși redusă din totalul  general de 36 de milioane de abonați HBO. Anul trecut, Roku și Amazon Fire TV reprezentau 70% din piața de streaming a Statelor Unite.

Starkey, care este fondatorul companiei HBO Max, a solicitat o opinie fermă de la giganți ca Amazon sau Apple întrucât acestea au puterea de a controla care sunt aplicațiile și serviciile pe care le acceptă pe platformele lor.

În vreme ce HBO Max își lărgește baza de abonați, aplicația nu a ajuns încă la un furnizor de distribuție major precum Amazon și Roku, anunță Wall Street Journal, ceea ce reprezintă o lovitură fatală, căci Roku și Amazon Fire TV sunt două dintre cele mai populare platforme de streaming din SUA.

Putere fără limite pentru unii

„Ar trebui să ne punem întrebarea: este această dispută ceva care te face să îți dai importanță sau poate ai putere în piață dincolo de ceea ce este rezonabil când vorbim despre inovație? (…) Obiectivul nostru trebuie să fie corectitudinea regulilor și a angajamentului”, explică John Stankey în interviul menționat.

În mai, HBO Max s-a lansat ca o nouă aplicație video similară Amazon Video, Apple TV+ și Disney+, încercând să atragă clienți pentru televiziune online. În portofoliul său se află titluri ca Friends, The Big Bang Theory și arhiva HBO de seriale TV originale.

AT&T încearcă să își mărească baza de abonați HBO Max și să convingă telespectatorii să achiziționeze aplicația Max. Aceasta îi aduce profituri mai bune decât oferta HBO oferită de parteneri de transmisie prin cablu precum Comcast. În finalul interviului, Stankey a mai precizat că este foarte fericit datorită debutului serviciului de streaming, iar lansarea a fost „impecabilă”, în pofida audienței sale modeste.

Sursa: Daily Mail