Potrivit Apple, decizia de a înlătura Fortnite din App Store a avut la bază încălcarea de către Epic Games a regulilor impuse de către magazinul de aplicații prin faptul că le prezenta jucătorilor o posibilitate de a cumpăra moneda virtuală din joc fără a folosi sistemele proprietare de plată ale Apple.

Acțiunea judiciară anunțată de Epic Games nu este o simplă reacție grăbită după decizia Apple, comentează CNN, în condițiile în care plângerea are nu mai puțin de 60 de pagini, iar unul dintre avocații publisherului de jocuri este Christine Varney, care a condus divizia anti-trust din cadrul Departamentului american al Justiției în timpul administrației Obama.

Epic Games a încărcat pe YouTube un clip care parodiază celebra reclamă “1984” a Apple, numai că de această dată în rolul negativ este chiar compania condusă de Tim Cook.

 

Conflictul juridic dintre cele două companii are loc în contextul în care Apple are tot mai multe probleme legate de restricțiile pe care le impune aplicațiilor din App Store, pentru a putea încasa 30% din orice venituri generate de acestea.

În iunie, Comisia Europeană a anunțat lansarea a două anchete, dintre care una vizează obligativitatea de a folosi în App Store sistemul Apple de achiziții în cadrul aplicațiilor și restricțiile privind informarea utilizatorilor de iPhone și iPad de existența unor opțiuni mai ieftine de achiziții în afara aplicațiilor. Unul dintre reclamanți în acest caz a fost Spotify.

Fortnite înregistra venituri de 2,75 milioane de dolari pe zi de pe dispozitivele iOS (iPhone și iPad). Cum Fortnite este gratuit, toate veniturile sunt generate de microtranzacțiile din cadrul jocului, adică exact cele aflate în centrul conflictului dintre Apple și Epic Games.

Comisionul de 30% solicitat de Apple pentru orice tranzacții realizate prin intermediul aplicațiilor din App Store a determinat jucători importanți precum Netflix și Spotify să renunțe la plățile realizate în cadrul aplicației pentru utilizatorii de iPhone sau iPad.

Epic a câștigat de pe urma Fortnite,  2,4 miliarde de dolari în 2018 și 1,8 miliarde de dolari în 2019, ajutat în mare parte de popularitatea sa pe platforme, deoarece jucătorii pot utiliza același cont pe iOS, Nintendo Switch, PS4, Xbox One și PC.