Mâncatul înainte de exercițiile fizice. Recomandările experților în fitness

Mâncatul înainte de exercițiile fizice. Recomandările experților în fitness . Sursa foto: Dreamstime.com

Mulți oameni încep noi rutine de fitness în noul an, așa că le punem experților cele mai căutate întrebări despre exerciții fizice, cum ar fi dacă ar trebui să mâncăm înainte de a face exerciții fizice.

Managerul de fitness al districtului CRUnch Fitness, Mauro S. Maietta, a sfătuit CBS News să mâncăm echilibrat cu două-trei ore înainte de a face exerciții. Cleveland Clinic și Mayo Clinic recomandă să mâncați o masă completă cu câteva ore înainte de antrenament sau o masă mai mică sau o gustare mai aproape de antrenament.

Momentul ales depinde de modul în care organismul dumneavoastră digeră și reacționează la alimente. „Experimentați și vedeți ce interval de timp funcționează cel mai bine pentru corpul dumneavoastră”, recomandă AIND (Academia de Nutriție și Dietetice).

Ce ne recomandă managerul de fitness

Pentru a obține energia de care aveți nevoie pentru exerciții fizice, experții recomandă consumul de carbohidrați complecși, cum ar fi cerealele integrale sau fructele. Pentru a menține energia, Maietta sugerează proteine slabe precum puiul sau tofu și grăsimi sănătoase precum avocado sau nucile.

Ne puteți urmări și pe Google News
Dietă

Mâncatul înainte de workout – ne stimulează sau ne încetinește? Sursa foto Arhiva EVZ

„Dacă nu puteți mânca o masă completă, luați o mică gustare cu 30 de minute până la o oră înainte de antrenament”, avertizează Maietta. „Țintiți spre o combinație de carbohidrați și proteine, cum ar fi o banană cu unt de arahide sau un shake de proteine”.

Asociația Americană a Inimii (AHA): Grăsimile saturate și proteinele „se digeră mai lent în stomac și vă îndepărtează oxigenul și sângele care livrează energie de la mușchi”. Presați de timp? AHA recomandă să mănânci un măr sau o banană „dacă ai la dispoziție doar 5-10 minute înainte de a face exerciții fizice”.

Nu uitați să beți apă

Un alt aspect de luat în considerare este ceea ce beți cu masa sau gustarea pe care le consumați.

Dietă

Mâncatul înainte de workout – ne stimulează sau ne încetinește?. Sursa foto: Dreamstime.com

„Beți apă toată ziua”, sfătuiește Maietta. „Deshidratarea poate duce la oboseală și la scăderea performanțelor”.

Rehidratați-vă în timpul și după exerciții pentru a înlocui lichidele pierdute, sfătuiește ea.

Mare atenție la zahăr

„Dacă ați avut un antrenament intens sau prelungit, luați în considerare o băutură sportivă cu electroliți pentru a reface sodiul, potasiul și alte minerale”, sfătuiește Maietta, dar „asigurați-vă că analizați conținutul de zahăr, deoarece unele băuturi sportive comercializate sunt bogate în zahăr”.

Deloc surprinzător, evitați alimentele mari și grele înainte și după un antrenament, în special cele bogate în fibre și grăsimi. Maietta spune: „Acestea pot provoca disconfort digestiv și pot lucra împotriva obiectivelor tale”.