Factură de 76 de milioane de euro primită de un mic întreprinzător: „Mă gândeam de unde să fac rost de bani”
- Ionel Sclavone
- 20 ianuarie 2023, 07:43
Patronul unei brutării din municipiul Adjud, județul Vrancea, a primit o factură record la energie electrică. Bărbatul a rămas șocat în momentul în care a văzut suma pe care o avea de plată, mult peste posibilitățile afacerii sale. Cu atât mai mult cu cât facturile de până în prezent erau mult mai mici, în jur de 1.000 de lei pe lună.
Romică Păduraru este patronul unei afaceri modeste din municipiul Adjud, județul Vrancea. El deține o brutărie și o pizzerie, ambele înregistrate la aceeași adresă. De regulă, facturile pentru energia electrică pe care o consumă afacerile sale nu depășește suma de 1.000 de lei pe lună. O sumă rezonabilă care îi dădea speranțe că își poate gestiona lucrurile destul de bine, astfel încât să-și asigure traiul zilnic, pentru el și pentru familia sa.
Lucrurile s-au schimbat, însă la finalul lunii decembrie când furnizorul de energie electrică i-a transmis ultima factură pentru consumul înregistrat de cele două afaceri. După ce a deschis plicul și și-a aruncat ochii asupra sumei, Romică Păduraru a rămas șocat. Așa cum a povestit el, a paralizat.
Valoarea facturii ce i-a parvenit în plic se ridica la o sumă pe care nici măcar nu și-o putea imagina: în jur de 76 de milioane de lei. Mai exact, 376.625.848,51 de lei.
„În decembrie, pe 20, mi-au venit facturile alea cu niște sume de am paralizat când le-am văzut, una de 76 milioane de euro”, a spus Romică Păduraru, mic întreprinzător din Adjud.
S-a lămurit după o săptămână
O săptămână s-a chinuit să înțeleagă ce i se întâmplă. Așa cum povestește, chiar i-a trecut prin minte că ar trebui să strângă banii și să o achite. Deși, practic era imposibil.
„Șocul e când vezi sumele alea. Mi se pare că cei care emit facturile astea fac abuz în serviciu și neglijență. Mi se pare urât din punct de vedere emoțional, oamenii suferă un șoc. Vă dați seama că mi s-a ridicat glicemia, cred că la 400, când am văzut așa ceva și am rămas șocat, pentru că mă gândeam de unde să fac rost de bani”, a povestit micul întreprinzător adjudean.
Lucrurile s-au clarificat după aproximativ o săptămână, când furnizorul i-a transmis o nouă factură. De această dată, nu mai avea nimic de plată. Șocul însă a rămas.
„După care, la o săptămână, a venit cu minus... cum ar veni le-au stornat”, a spus omul de afaceri.
Furnizorul de electricitate regretă eroarea
Compania de furnizare energie electrică responsabilă pentru această greșeală, susține că este vorba despre o eroare punctuală, pe care o regretă. Reprezentanții acesteia își asigură clienții că depune eforturi pentru a le oferi servicii în condiții optime.
„Factura clientului non-rezidențial a fost stornată în cursul lunii decembrie, a doua zi după ce a fost identificată eroarea, iar acestuia i-a fost transmisă factura corectă. Menționăm că a fost o situație punctuală. Regretăm eroarea și asigurăm clienții că depunem toate eforturile pentru a le oferi un serviciu de furnizare de energie electrică în condiții optime”, a precizat Enel România după cum relatează Digi24.