Unele magazine au fost informate de către poliție și consiliile locale că ouăle de ciocolată sunt considerate ca „produse neesențiale”, așa că nu pot fi comercializate în actualele condiții.

Asociația Micilor Comercianți, citată de BBC, a acuzat „aplicarea prea zeloasă și o lectură defectuoasă a regulilor”.

Guvernul a decretat că pot rămâne deschise doar magazinele care comercializează produse esențiale, iar această include magazinele mici de cartier, inclusiv cele de ziare”, a declarat James Lowman, directorul AMC. „Nu există o definire guvernamentală a produselor care pot fi vândute în aceste magazine.”

În tentativa de a restrânge gama produselor ce se pot comercializa în aceste magazine, pentru a reduce circulația persoanelor, poliția a apreciat că ouăle de ciocolată nu reprezintă „produse de strictă necesitate”, așadar nu au ce să caute în rafturi.

Încercarea de a restricționa tipurile de produse din magazinele de cartier britanice a provocat o reacție acidă din partea analistului comercial Richard Hyman.

„Sincer, sună idiot. Este o vreme în care pedanteria excesivă pare absurdă”, a zis el. „Dacă trebuie să se aplice restricții, acestea trebuie aplicate tipurilor de magazine, nu tipurilor de mărfuri.”