Elveția a construit un tren de 2 kilometri lungime. O tentativă de record: are 100 de vagoane

Elveția a construit un tren de 2 kilometri lungime. O tentativă de record: are 100 de vagoane Sursă: Janusorlov | Dreamstime.com

Cu ocazia celei de-a 175-a aniversare a primei căi ferate din Elveția, industria feroviară elvețiană a construit un tren de aproape doi kilometri lungime. Constructorul a vrut să bată recordul anterior, dar nu a reușit.

Pentru a sărbători cea de-a 175-a aniversare a primei căi ferate din Elveția, industria feroviară elvețiană a construit cel mai lung tren de pasageri din lume - 100 de vagoane, 2 990 de tone și aproape doi kilometri lungime.

Trenul are 25 de garnituri electrice noi „Capricorn” și a avut nevoie de aproape o oră pentru a parcurge aproximativ 25 de kilometri pe spectaculoasa linie Albula, aflată în patrimoniul mondial UNESCO, de la Preda la Alvaneu, în estul Elveției.

Linia Albula s-a făcut remarcată cu curbele sale și coborârile abrupte. O capodoperă a ingineriei civile de renume mondial, linia de 62 de kilometri între Thusis și St Moritz a fost construită în doar cinci ani, deși a necesitat 55 de poduri și 39 de tuneluri.Piesa centrală a liniei este tunelul Albula, lung de 5.866 de metri.

Ne puteți urmări și pe Google News

În mai puțin de 25 de kilometri, trenul a coborât de la 1.788 de metri deasupra nivelului mării la Preda la 999,3 metri la Alvaneu, folosind o succesiune de serpentine, viaducte și tuneluri.

Tren CFR vechi

Sursa: Dreamstime.com

Tentativa de record a fost organizată de Rhaetische Bahn (Calea ferată retică, sau RhB), susținută de constructorul elvețian de trenuri Stadler. Țara care s-a bucurat de recordul celui mai lung tren de pasageri din lume a fost Belgia, chiar dacă sistemul de frânare de urgență nu a putut fi activat.

Promovarea industriei feroviare

Cu toate astea, un software special modificat și un interfon între cei șapte mecanici au permis celor 25 de garnituri să lucreze coordonat.

Ministrul transporturilor, Simonetta Sommaruga, a explicat de ce au pus accent pe transportul public: „Nu este vorba de a economisi câteva minute pe o rută principală precum Zürich-Berna. Calea ferată este deja imbatabilă pe astfel de rute. Este vorba mai degrabă de extinderea acolo unde calea ferată a fost lăsată în urmă.!

Obiectivele planului, care ar trebui să fie promulgat până în 2026, includ creșterea utilizării anuale a transportului public de la 26 de miliarde de pasageri-kilometri la 38 de miliarde de pasageri-kilometri până în 2050, creșterea „semnificativă” a cotei de piață a transportului feroviar de pasageri și de marfă și asigurarea unei integrări și a serviciilor feroviare cu alte moduri de transport pentru bunăstarea cetățenilor, potrivit Mediafax.