În Marea Britanie are loc o revizuire strategică de apărare și securitate, precum și o revizuire a cheltuielilor publice, pe fondul incertitudinilor economice din cauza crizei de sănătate legată de Covid-19 și de Brexit.

„Team Tempest”, adică grupul de companii implicate în dezvoltarea viitorului avion,  face noi dezvăluiri despre acest program.

Întâi de toate, la doi ani după prezentarea acestui nou program, BAE Systems a ridicat vălul, în iulie, de pe a sa „smart factory”, o „uzină 4.0” situată în Warton (Lancashire) care va apela la imprimarea 3D și la robotică pentru a produce componentele viitorului „Tempest”, provocarea constând în reducerea timpilor de livrare și a costurilor de fabricație ale acestui aparat, care este programat pentru intrarea în funcțiune în 2035.

În același timp, și pe lângă cooperarea cu suedezii de la Saab, alte câteva companii s-au alăturat BAE Systems, Leonardo și MBDA UK în cadrul Team Tempest, între care Bombardier Belfast, Collins Aerospace, GE Aviation UK, GKN Aerospace Martin Baker, QinetiQ și Thales UK.

Apoi, o lună mai târziu, BAE Systems a indicat că se va baza pe tehnologia cunoscută sub numele de „gemeni digitali” pentru a accelera dezvoltarea acestei aeronave de generația a 6-a, fără a trece prin faza unui „demonstrator”.

Mai recent, Leonardo a raportat despre un experiment care, desfășurat în cooperare cu Royal Air Force, a constat în dezvoltarea unui roi de drone echipat cu sistemul de război electronic „Britecloud” pentru a păcăli și satura apărările aeriene ale inamicului.

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE