La 6 decembrie, citând surse guvernamentale japoneze, cotidianul economic Nikkei a confirmat că portavionul britanic HMS Queen Elizabeth, a cărui capacitate operațională inițială (IOC) urmează să fie pronunțată foarte curând, se va deplasa în Japonia pentru prima sa desfășurare, în scopul să ia parte la manevre comune cu forțele americane și japoneze.

Dar nava britanică nu a fost scutită de probleme în timpul punerii la punct. De exemplu, în timpul unei ieșiri  pe mare, în decembrie 2017, portavionul victima unei scurgeri de apă la nivelul unuia din arborii elicelor, lăsând să intre  200 de litri pe oră, scrie Opex 360

Cauza? Îmbinările de etanșeitate erau defecte, o problemă greu de imaginat în cazul unor nave strategice. Royal Navy „minimizează problema după ce a încercat să o ascundă. Este în mod clar jenant, mai ales că marina britanică avea la cunoștință de ceva timp de această problemă”, a comentat Jonathan Beale, corespondentulul  apărării al BBC de la acea vreme.

Într-adevăr, marina britanică a relativizat importanța acestei avarii, subliniind că, în general, toate ambarcațiunile iau apă, de unde și prezența pompelor la bord și necesitatea de a efectua teste.

În cele din urmă, această problemă nu a împiedicat portavionul HMS Queen Elizabeth să-și continuie programul.

America, nu mai venim!

Cu toate acestea, acum afectat la Portsmouth, cel de-al doilea portavion al Marinei Regale, HMS Prince of Wales, s-a confruntat și el cu probleme de inundații.

Primul a avut loc în luna mai, când s-a rupt o țeavă de canalizare, deversându-se trombe de apă într-un compartiment.

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE