Doliu imens în muzica lăutărească! S-a stins „mama lăutarilor”. Era celebră în România

Doliu imens în muzica lăutărească! S-a stins „mama lăutarilor”. Era celebră în România Sursa: arhiva EVZ

La vârsta de 72 de ani, a murit Speranța Rădulescu, un foarte cunoscut muzicolog din România, care și-a dedicat viața descoperirii talentelor din muzica lăutărească.

Cea mai importantă muzicoloagă contemporană din România, Speranța Rădulescu, a murit la vârsta de 72 de ani. Născută pe 13 februarie 1949, la Buzău, a fost numită „mama lăutarilor”. Ea lasă în urmă o moștenire muzicală importantă. A fost preocupată să descopere și să promoveze în țară și în străinătate, cei mai buni artiști de muzică lăutărească.

A murit cel mai important muzicolog contemporan din România. S-a dedicat descoperirii resurselor muzicii lăutărești și a bifat o performanță pe vremea regimului ceaușist

Deschizătoare de drumuri, a fost prima care, în timpul comunismului, a scos din țară o trupă de șase lăutari romi din Clejani, pentru a concerta pe scena de la Geneva.

La înmormântarea ei, care a avut loc duminică, Taraful Bucureștilor i-a cântat Speranței pentru o ultimă dată la mormânt. Înainte de ultima piesă, Cinoi a anunțat: „acum una pe care Speranța chiar a iubit-o”.

Ne puteți urmări și pe Google News

„N-o să uit niciodată bucuria din ochii ei când stăteam împreună acasă la Gică Petrache”

„Speranța avea un fel de a asculta cu tot corpul – aplecată, privind intens peste ochelari. N-o să uit niciodată bucuria din ochii ei când stăteam împreună acasă la Gică Petrache și ascultam cum repetă un taraf de lăutari din garda veche. Îmi amintesc de urechea ei muzicală ascuțită din timpul acelor repetiții, dar și de tandrețea ei maternă față de câinele lui Gicu (n.r - Gică Petrache).

„Și-a dedicat întreaga viață, adunându-le și promovându-le muzica”

Speranța asculta intens, cu respect, muzicieni care nu primiseră niciodată admirația pe care o meritau. Cărora și-a dedicat întreaga viață, adunându-le și promovându-le muzica alunecată printre crăpături într-un abis susținut de politicile culturale ale României socialiste, pe de o parte, și de ierarhii muzicale adânc încetățenite pe de altă parte.” a declarat Ioanida Costache, violonistă, documentaristă și doctorandă de etnie romă în etnomuzicologie la Universitatea Stanford, conform România TV.