Dezastru pentru producătorii Boeing 737 Max. Au picat testele de control ale calității

Dezastru pentru producătorii Boeing 737 Max. Au picat testele de control ale calității

Dezastru pentru producătorii fuselajului avionului Boeing 737 Max.

Administrația Federală a Aviației (FAA) din SUA a efectuat o evaluare detaliată a procesului de producție al avionului 737 Max. Această evaluare a evidențiat numeroase probleme. Boeing nu a reușit să treacă 33 din cele 89 de audituri de produs. Această verificare a început după ce, în ianuarie, un o ușă s-a desprins la un avion 737 Max 9 al Alaska Airlines. Un zbor de coșmar care putea să facă victime.

Într-o prezentare cu diapozitive consultată de The New York Times, se poate vedea că atât Boeing, cât și Spirit AeroSystems, principalul său furnizor, au prezentat mai multe cazuri în care nu au îndeplinit standardele de control al calității. Deși nu au fost menționate detalii specifice ale acestor nereguli.

Auditul, care a durat șase săptămâni, a descoperit probleme în practicile de fabricație ale Boeing. Dar și la Spirit AeroSystems, compania care produce fuselajul avionului 737 Max. Din auditurile de producție ale Boeing, 56 au fost trecute, în timp ce 33 au indicat neconformități în 97 de cazuri. Spirit AeroSystems a fost supus la treisprezece audituri, dintre care a obținut șase rezultate pozitive și șapte rezultate negative.

Ne puteți urmări și pe Google News

Boeing 737 Max și săpun lichid folosit la lubrefiere

Ce au descoperit anchetatorii? Utilizarea de metode neconvenționale de către mecanicii Spirit. De exemplu, au folosit o cartelă de hotel pentru a verifica sigilarea unei uși. Sau au folosit săpunul lichid Dawn ca lubrifiant în timp ce montau ușile. Coordonatorii liniilor principale de producție nu au documentat sau aprobat oficial aceste practici.

Compania Spirit s-a angajat să examineze toate problemele identificate pentru a lua măsuri le necesare ca răspuns la constatările auditului. Boeing, căruia FAA i-a dat o perioadă de nouăzeci de zile pentru a prezenta sugestii cu privire la îmbunătățirea controlului calității, recunoaște rezultatele auditului. Oficiali ai companiei au spus că vor da indicații clare de respectarea procedurilor. Dave Calhoun, CEO-ul Boeing, și-a exprimat angajamentul față de rezolvarea problemelor subliniind importanța auditului în determinarea măsurilor necesare.

În plus, Spirit AeroSystems va fi cumpărată din nou de Boeing. Compania se desprinsese în 2005. Spirit a recunoscut că a primit rezultatele inițiale ale auditului de la FAA și intenționează să lucreze cu Boeing pentru a rezolva problemele critice, urmărind un proces de producție fără probleme.