Cum se va circula în București, în mandatul lui Nicușor Dan. Întâlnire crucială

Cum se va circula în București, în mandatul lui Nicușor Dan. Întâlnire crucială Poluare. Sursa foto: Arhiva EVZ

Circulația este una dintre problemele cele mai grave din Capitală, iar Nicușor Dan, după ce-și va prelua mandatul, va trebui să găsească rapid soluții.

În vederea acestui obiectiv, primarul ales al municipiului București, Nicuşor Dan, se va întâlni vineri cu premierul Ludovic Orban și cu ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, discuţiile dintre cei trei vor viza proiectele de infrastructură şi transport aferente Capitalei şi zonei metropolitane Bucureşti-Ilfov.

La finalul întrevederii vor fi făcute declaraţii de presă, mai anunță ministerul.

Ne puteți urmări și pe Google News

Reamintim că primarul ales al Capitalei a vorbit deja public despre metodele prin care vrea să rezolve problema traficului din București, principalul său atu considerând că este matematica, la care a excelat la nivel de olimpiade internaționale încă de pe când era elev.

Matematica rutieră

Semafoarele se pot rezolva cu matematică. Trebuie să fie un semafor cu cameră care să le permită şoferilor să facă stânga. Traficul va fi redus 40%. Vom scoate maşinile de pe prima bandă, dar mai întâi dăm o lună de acomodare şoferilor”, a declarat Nicușor Dan.

Un alt lucru pe care s-a gândit viitorul edil să-l rezolve este problema locurilor de parcare. Nicușor Dan a anunțat că, dacă după o lună, în zonele vizate de această măsură vor fi parcate în continuare autoturisme, proprietarii vor fi amendaţi.

Un alt aspect legat de circulație este cel al lucrărilor care încurcă sau chiar blochează traficul rutier. Aici, spune primarul ales Nicușor Dan, de vină este neseriozitatea muncitorilor.

Încă un aspect legat de traficul rutier ar fi să-i convingă pe bucureșteni să renunțe la mijloacele proprii de transport în favoarea transportului în comun. Pentru acesta, Nicușor Dan pregăteşte proiectul unui nou „metrou uşor”, de suprafaţă. Ar fi vorba de linia CFR, practic abandonată, care înconjoară Bucureştiul ca un inel.

Pentru aceasta, primarul ales promite să lanseze licitaţii care să atragă mai mulţi constructori de autobuze, troleibuze şi tramvaie, astfel încât mijloacele de transport în comun să ajungă la timp, să fie curate şi libere.