Vestea zilei pentru toți șoferii cu mașini diesel din România! Puțini se așteptau la asta

Vestea zilei pentru toți șoferii cu mașini diesel din România! Puțini se așteptau la asta

Americanii au rezerve de carburanți pentru următorii șapte ani, rezervoarele imense din zona Golfului Mexic sunt pline ochi, spun principalii actori de pe piața carburanților.

Acesta este și motivul pentru care prețul la motorină a scăzut semnificativ în ultimele luni. O altă consecință este scăderea prețului acțiunilor OMV Petrom la bursă. Mai mult, tendința negativă a cotațiilor bursiere îi face pe marii actori din această piață să vândă pachetele de acțiuni, așa cum s-a întâmplat săptămâna trecută cu Franklin Templeton Investment Management, care deține la Petrom, un pachet de 5.73 la sută, din care a luat decizia să vândă jumătate.

Revenind la prețul motorinei, trebuie spus că acesta variază în funcție de unde vă aflați în România. În nordul țării, prețul poate ajunge la 4.31 lei, în timp ce în sud, în București de exemplu, prețul fiind de 4.27 lei/litru.

Mai trebuie spus că Uniunea Europeană are un plan agresiv de reducere a emisiilor de carbon, generat autoturismele cu motoare diesel iar pentru asta există un plan gândit de specialiștii în problemele de mediu.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Comisia a definit propunerile legislative care urmează să fie prezentate până în iunie 2021 pentru a pune în aplicare noul obiectiv, inclusiv: revizuirea și extinderea sistemului UE de comercializare a certificatelor de emisii; adaptarea Regulamentului privind partajarea eforturilor și a cadrului privind emisiile aferente exploatării terenurilor; consolidarea eficienței energetice și a politicilor în materie de energie din surse regenerabile și consolidarea standardelor privind emisiile de CO2 pentru vehiculele rutiere”, se arată într-un comunicat al Executivului Comunitar.

Asta va duce, mai spun specialiștii la o majorare cu 60 de bani a prețului la motorină. Mai mult decât atât, companiile petroliere ar urma să plătească certificate de carbon pentru carburanții produși și vânduți în piață, atât transportatorilor de mărfuri cât și șoferilor de autoturisme.

În schimb, marii jucători de la bursă, acolo unde se fixează prețul produselor din această industrie, spun că lucrurile nu sunt încă foarte clare. ”Totul se joacă de SUA. Dacă SUA cumpără petrol, atunci prețurile cresc. Dar acum SUA nu cumpără nimic pentru că are rezerve pentru șapte ani. De aici și scăderea prețurilor la barilul de petrol, la minime istorice”, explică un profesor de la Facultatea de Științe Economice din Cluj Napoca.