Cum funcționează primul supermarket inteligent: fără casieri, fără cozi, deschis 24 de ore pe zi

Cum funcționează primul supermarket inteligent: fără casieri, fără cozi, deschis 24 de ore pe zi Sursa foto: Arhiva EVZ

O companie israeliană de viziune computerizată, care a dezvoltat un sistem autonom de plată și de analiză a comerțului cu amănuntul, a lansat primul supermarket fără casierie din Germania, în parteneriat cu gigantul REWE.

Este vorba despre o unitate a lanțului REWE, al doilea cel mai mare retailer alimentar din Germania, care și-a deschis porțile în orașul München.

În magazinul situat în Munchen, clienții pot intra, alege marfa, o pot lua, o pot plăti și pot părăsi magazinul fără să treacă prin fața unui casier (uman sau electronic), datorită tehnologiei create de firma Trigo din Tel Aviv.

Spre deosebire de dispozitivele de plăți automate, cum ar fi scanerele staționare sau mobile și cărucioarele digitale, cumpărătorii care profită de sistemul Pick&Go scanează o singură dată cu telefonul atunci când intră în magazin.

Ne puteți urmări și pe Google News

Când pleacă, primesc automat chitanța, au explicat purtătorii de cuvânt ai REWE - al doilea mare retailer alimentar din Germania - și Trigo, fondat în 2018. REWE instalase deja dispozitivul israelian în alte două sucursale ale sale, una din Berlin și una din Köln, dar cu un sistem mixt, combinat cu casieriile tradiționale.

Algoritmii de viziune computerizată ai Trigo, care procesează datele produse de camerele montate pe tavan și de senzorii de pe rafturi, creează un „geamăn digital” 3D al magazinului.

Un astfel de magazin funcționează deja în Israel, în Tel Aviv

Sistemul din acest supermarket fără casierie înregistrează mișcările cumpărătorilor în interiorul magazinului și le corelează cu datele privind articolele pe care le aleg de pe rafturi.

Algoritmii pot fi, de asemenea, utilizați pentru a monitoriza în timp real nivelul stocurilor și pentru a detecta articolele pierdute sau furate.

Cumpărăturile fără complicații câștigă teren pe măsură ce giganții supermarketurilor se străduiesc să răspundă așteptărilor consumatorilor în materie de confort, menținând în același timp costurile la un nivel scăzut și optimizând stocurile și aprovizionarea.

Pe lângă cele trei magazine REWE, soluțiile Trigo sunt implementate în prezent în cadrul unora dintre cei mai importanți retaileri de produse alimentare din lume, printre care Tesco PLC din Marea Britanie, ALDI Nord din Olanda, Netto Marken-Discount din Munchen, Shufersal din Israel și Wakefern Food Corp, cel mai mare retailer cooperatist din Statele Unite, potrivit Israeleconomico.