Criză neașteptată provocată de pandemie. Ce te așteaptă dacă buletinul nu mai e valabil

Criză neașteptată provocată de pandemie. Ce te așteaptă dacă buletinul nu mai e valabil

Criză la Evidența Persoanelor. Cetățenii așteptă zeci de zile pentru a își ridica buletinele din cauza unor întârzieri la livrarea materialelor din care sunt produse actele de identitate.

Criză la Evidența Persoanelor. Timișorenii trebuie să aștepte zeci de zile pentru a își elibera actele de identitate ca urmare a unor întârzieri ale livrării materialelor din care sunt produse buletinele.

Potrivit jurnaliștilor de la Digi24, un bărbat care a rămas fără portofel la începutul acestei luni este nevoit să trăiască din împrumuturi deoarece, în lipsa unui act de identitate, nu are acces la banii din cont.

„Am așteptat o săptămână de la programare ca să pot să introduc noile acte pentru noul buletin și am venit și au zis să aștept 30 de zile. Eu n-am cu ce trăi, am cardurile, am zeci de milioane pe carduri și nu pot să scot un leu”, spune bărbatul.

Ne puteți urmări și pe Google News

„În continuare am fost anunțați că vom avea o limită de 2 sau 3 acte de identitate pe zi, ceea ce este foarte puțin pentru un serviciu de dimensiunea celui de la Timișoara care nu deservește numai municipiul ci și 20 de comune arondate”, a declarat Bogdan Sperneac, șeful de la Evidența Persoanelor Timișoara.

Criză la Evidența Persoanelor. Ce spun autoritățile de la București

„Este în toată țara și toată țara are aceeași problemă, la orice SPECLEP din țară veți suna veți primi același răspuns: emitem cărțile de identitate la 30 de zile”, a spus Iulia Rădoi, șefa Serviciului Public de Evidență a Persoanelor Reșița.

„Dacă trebuie să pleci din țară ce faci? Eu de exemplu stau parțial aici, parțial în Italia. Depui astăzi ai termenul de 15 zile, da? Și acum ăla nu e de 15 zile e de 30 de zile, ce faci? Angajatorul nu te așteaptă dincolo”, se plâng unii cetățeni.

Materialele pentru confecționarea buletinelor din toată țara sunt trimise de la Bucureşti, de Direcţia pentru evidenţa persoanelor şi adminstrarea bazelor de date. Autoritățile din București susțin că vor rezolva cât mai repede cu putință această situație.