Copiii din mediul rural, grav afectați de pandemie. Cifrele sunt îngrijorătoare
- Andrei Calin
- 4 august 2020, 21:06
Mari probleme pentru copii care nu trăiesc la oraș. Statisticile spun totul.
Copiii din mediul rural au avut viață grea în perioada pandemiei. Nivelul de trai s-a înrăutăţit considerabil, arată o cercetarea realizată de World Vision România în perioada 10 mai – 27 iunie 2020.
Cercetarea derulată de Fundația World Vision România face o radiografie a bunăstării copilului din mediul rural în perioada pandemiei de COVID-19, urmărind trei aspecte esențiale: bunăstarea materială, cea emoțională și accesul la educație. Rezultatele cercetării arată că la niciunul dintre aceste capitole copiii din mediul rural nu stau bine. Mai mult, pe măsură ce gradul de vulnerabilitate al unei familii creşte, nivelul de bunăstare emoţională şi educaţională a copilului scade considerabil.
Dintre rezultatele cercetării:
Peste 60% dintre părinții din mediul rural nu au lucrat în perioada pandemiei. Aproape 19% dintre respondenţi au declarat că veniturile le-au scăzut din cauza concedierii, şomajului tehnic ori a imposibilităţii de a mai lucra cu ziua.
În jur de 40% dintre părinți nu au reușit să asigure alimente, rechizite pentru copii, produse de igienă, curățenie ori medicamente sau le-au asigurat parțial. Şcoala online nu a fost posibilă pentru toți copiii în România offline: Peste 40% dintre elevi nu au participat la şcoala online.
Doar 64% dintre cadrele didactice au organizat ore online. Restul au trimis și exerciţii prin telefon, Whatsapp, Messenger ori teme printate copiilor, pentru că aceştia nu aveau mijloace de conectare online. Peste 55% dintre părinţi nu au un dispozitiv digital pentru fiecare elev din familie.
Doar 20% au afirmat că în familiile lor copiii au urmărit emisiunile Teleşcoala organizate de Ministerul Educaţiei; 8 % din cauză că nu au avut televizor care să le permită să urmărească emisiunea, proporția atingând valori foarte mari în Cluj (22 %) și Vaslui (15%).
1 din 3 părinţi spun că nu au petrecut mai mult timp cu copiii lor pe perioada stării de urgență, deşi aceștia ar fi avut nevoie de suport socio-emoțional sporit.
87% dintre directorii de școală cred că învăţarea online nu mai trebuie extinsă. 60% dintre ei cred că procesul educațional va fi afectat din cauza pandemiei și materia trebuie reluată, 16% cred că starea emoțională a elevilor va fi afectată și 13% cred că riscul de analfabetism va crește ca urmare a crizei COVID-19.