Copiii în vârstă de 6 ani sunt mari consumatori de publicitate, potrivit studiului „Impactul publicităţii asupra copiilor“, prezentat ieri la CNA.
Reclamele la alimente, jucării, sucuri şi cele care folosesc personaje din desenele animate sunt cele mai populare printre copii. Deşi 68% dintre copiii chestionaţi cunosc efectele consumului de zahăr, sare şi grăsimi, 45% dintre părinţi au spus că au existat presiuni din partea celor mici pentru achiziţionarea unor produse alimentare promovate în reclame. Studiul arată că influenţa publicităţii se modifică în timp, copiii de 11-15 ani fiind mai indiferenţi la reclame decât cei de 6-10 ani.
Cea mai frecventă emoţie negativă provocată de vizionarea publicităţii este plictiseala (38,1%), urmată de indiferenţă (22,1%), curiozitate (17,3%) şi enervare (12,8%). Studiul a fost realizat în perioada octombrie-noiembrie 2007, de IMAS şi Centrul de Studii Media şi Noi Tehnologii de Comunicare (CSMNTC) pentru CNA, în cadrul proiectului „Expertiză şi profesionalism în audiovizual“.