Copii terorizați de TikTok. Mai grav decât în politică. Ce pățesc cei mici
- Andrei Arvinte
- 30 noiembrie 2024, 10:07
Rețele de socializare au fost făcute, teoretic, pentru a conecta oamenii. În schimb, potrivit unui studiu important din Marea Britanie, ele sperie sute de mii de adolescenți și minori. Mulți dintre ei spun că le este frică să mai iasă din acasă. Conținutul cel mai violent este pe TikTok.
Cercetarea a fost realizată de Youth Endowment Fund (Yef) pe un eșantion de peste 10.000 de adolescenți britanici cu vârste cuprinse între 13 și 17 ani, transmite La Repubblica.
Foarte mulți adolescenți sunt speriați
În acest studiu, cel puțin unul din patru adolescenți a afirmat că a fost martor la înjunghieri, bătăi, lupte între bande și alte brutalități pe social media.
Doar o mică parte dintre aceștia au căutat în mod activ și voluntar conținut similar. Consecința este că mulți adolescenți sunt speriați. Atât de mult încât le este frică să iasă în oraș.
80% dintre cei care au vizionat online videoclipuri cu arme s-au simțit "mai puțin în siguranță în cartierul lor", în timp ce pentru 68%, acest conținut violent i-a convins să plece mai puțin de acasă din cauza anxietății și fricii declanșate de imagini. Adică, echivalentul a aproximativ 760 000 de adolescenți britanici.
Topul "rușinii"
Conținutul violent ar fi fost vizionat în special pe TikTok, dar și pe platforma X. În top se mai află Facebook, Snapchat și Instagram.
"Responsabililor din social media ar trebui să le fie rușine", a declarat Jon Yates, șeful Youth Endowment Fund (Yef), compania care a realizat cercetarea.
"Avem o plagă gravă de violență în această țară, dar social media o face și mai înfricoșătoare decât este în realitate, terorizând adolescenții sau chiar forțându-i să poarte ei înșiși o armă", a mai afirmat acesta.
TitTok se apără
Oficialii TikTok spun că 96% dintre videoclipurile violente sau care promovează violența sunt deja eliminate chiar înainte de a fi raportate de utilizatori și că minorii pot activa modul "restricționat" tocmai pentru a filtra cât mai mult posibil astfel de conținut.