Efectul „de vizuină de iepure”. Meta, investigată de Comisia Europeană

Efectul „de vizuină de iepure”. Meta, investigată de Comisia EuropeanăComisia Europeană. Sursa Foto: Arhiva EVZ

Comisia Europeană a deschis o investigaţie asupra companiei Meta. Acuzațiile au legătură cu protecţia minorilor pe platformele sale Facebook şi Instagram.

Anchetă deschisă de Comisia Europeană asupra companiei Meta

Comisia Europeană atrage atenția că platformele Facebook şi Instagram „ar putea exploata slăbiciunile şi lipsa de experienţă a minorilor şi le-ar putea induce adicţii comportamentale".

Pe lângă aceste temeri, o altă îngrijorare este legată de modul în care compania „te atrage spre din ce în ce mai mult conţinut deranjant".

Noua anchetă va verifica modul în care Facebook şi Instagram respectă legea europeană privind serviciile digitale (Digital Services Act - DSA). Legea este menită să impună platformelor online să evalueze şi să limiteze anumite riscuri legate de utilizarea serviciilor oferite. În principal sunt vizații copiii.

Meta, companie

Executivul UE este în legătură cu accesul minorilor la conţinut neadecvat

Meta este acuzată că nu a respectat pe deplin legea DSA:

„Nu suntem convinşi că Meta a făcut suficient pentru a se conforma obligaţiilor ce rezultă din DSA. Asta înseamnă să atenueze riscul de efecte negative asupra sănătăţii fizice şi psihice a tinerilor europeni pe platformele sale Facebook şi Instagram", a susţinut comisarul european Thierry Breton.

Compania care deține Facebook și Instagram ar putea să se confrunte cu dificultăţi şi în ceea ce priveşte folosirea unor instrumente pentru verificarea vârstei. Această verificare este menită să-i împiedice pe copii să acceseze conţinuturi interzise minorilor, se mai arată în comunicatul CE.

Facebook și Instagram anchetate

Comisia Europeană va investiga și modul în care Meta respectă obligaţiile ce-i revin prin DSA

Compania americană riscă să fie amendată cu până la 6% din venitul său anual global dacă va fi găsită vinovată.

În același timă, Meta se confruntă și cu alte acuzații. Compania este investigată sub raportul DSA cu privire la modul în care gestionează publicitatea politică, înaintea alegerilor pentru Parlamentul European ce vor avea loc în perioada 6 - 9 iunie.

Comisia Europeană investighează şi TikTok în legătură cu chestiuni similare legate de siguranţa şi protecţia minorilor.