Această mișcare a lui Mark Zuckerberg pare a fi o încercare de deturnare a controlului narativ care se îndreaptă către dominația totală a sferei informației.

Reprezentanţi ai Facebook le-au spus şefilor marilor companii de ştiri din SUA, precum ABC, Dow Jones, sau Wall Street Journal, că sunt dispuşi să plătească până la trei milioane de dolari pe an pentru a posta titlurile şi rezumatele articolelor de ştiri pe site.

Viitoarea secțiune de știri a Facebook nu reprezintă o noutate, ea fiind anunțată chiar de Mark Zuckerberg în urmă cu câteva luni și, coincidență sau nu, la puțin timp după ce Apple și-a anunțat propriul serviciu de știri. Noutatea este sumele mari de bani pe care Facebook este dispusă să le plătească.

În ciuda sumelor mari pe care Facebook le pune la bătaie, se pare că accesul la secțiunea de știri va fi gratuit. Însă, nu toate articolele vor fi complete, publicațiile putând alege ca unele materiale să conțină doar titlu și introducere pentru a atrage cititorii pe site-ul publicației. Din câte de pare, viitoarea secțiune de știri va funcționa distinct programul Instant Articles, acolo unde Facebook și publisherii își împart veniturile generate de reclame. Lansarea serviciului de știri ar urma să aibă loc anul acesta, deși este posibil ca la început acesta să fie disponibil într-un număr limitat de țări.

 

Te-ar putea interesa și: