Contractul încheiat la distanță și obligațiile furnizorilor de telefonie. Ghid complet pentru utilizatori
- Mădălina Sfrijan
- 20 ianuarie 2025, 23:56

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a făcut precizări legate de contractele încheiate la distanță cu furnizorii de telefonie. Conform legii, acceptarea ofertei transmise telefonic nu implică în mod automat încheierea unui contract. Totodată, utilizatorii trebuie să știe că își pot da acordul doar pe un suport durabil.
Contract încheiat cu o firmă de telefonie. Ghid pentru utilizatori
Potrivit ANCOM, microîntreprinderile întreprinderi economice fără personalitate juridică sau organizațiile non-profit au aceleași drepturi pe care le au și consumatorii. Contractul la distanță se încheie fără prezența fizică a părților, însă în acest sens sunt implicate anumite mijloace de comunicare.
Prin urmare, acestea vor fi acceptate de ambele părți prin telefon, scrisoare, e-mail sau aplicații online. Furnizorii au obligația să ofere informații legate de serviciile oferite, caracteristicile echipamentelor și preț.
Obligațiile furnizorilor
În plus, furnizorii trebuie să specifice care ar fi durata contractului și condițiile în care acesta poate fi reziliat. În astfel de cazuri, consumatorul își poate da consimțământul prin semnarea unei oferte transmise pe suport durabil. De asemenea, utilizatorii își pot da acordul printr-o confirmare redirecționată către furnizor (e-mail, fax).
„Furnizorul trebuie să transmită utilizatorului aceste informații pe un suport durabil (hârtie, e-mail, fax) sau, în cazul în care furnizarea pe un suport durabil nu este fezabilă, într-un document care poate fi deschis, vizualizat și descărcat cu ușurință”, precizează reprezentanții ANCOM.
Contractul se încheie în momentul în care care furnizorul confirmă, pe un suport durabil, că a primit și acceptat confirmarea trimisă de utilizator.
Detalii despre preț
Cei care încheie un astfel de contract su obligația să îi trimită utilizatorului fișa de sinteză „cel mai târziu înaintea începerii furnizării serviciilor sau la momentul livrării echipamentelor, după caz”.

Tabletă. Sursa foto: Pixabay
În cazul încheierii unui contract cu o companie de telefonie, utilizatorul poate alege să achiziționeze și un echipament. În acest sens, furnizorii se servicii sunt obligați să ofere toate detaliile legate de preț, inclusiv cele legate de livrarea sau returnarea acestuia.
Potrivit legii, echipamentul poate fi livrat în termen de 30 de zile de la încheierea contractului. În baza unui acord încheiat între cele două părți, echipamentul ar putea fi livrat mai târziu de acest termen.
În caz contrar, utilizatorul poate să solicite încetarea contractului.
Utilizatorul are dreptul să se răzgândească
În urma încheierii contractului la distanță, utilizatorul are dreptul de se retrage în germen de 14 zile, fără a avea obligația să invoce un motiv.
„După încheierea contractului la distanță, utilizatorul are dreptul să se răzgândească și să se retragă din contract, fără a invoca vreun motiv, în termen de 14 zile de la data încheierii contractului, respectiv de la data primirii echipamentului achiziționat, după caz.Retragerea din contract ar trebui să se realizeze prin completarea formularului de retragere sau a unei declarații explicite în acest sens”, mai arată ANCOM.