În condițiile în care vânzările celor mai multe cotidiene și săptămânale românești au suferit în ultimii ani mari pierderi, previziunea unei piețe în scădere, făcută încă din 2010 de către EVZ, precum și reglarea tirajului în funcție de cerințele publicului au făcut ca ziarul să sufere cele mai mici modificări de tiraj.
Astfel, comparând lunile octombrie-decembrie 2010, cu aceeași perioadă din 2013, vânzările EVZ au scăzut cu doar 4.588 de exemplare. În aceeași perioadă, conform ciferlor BRAT, Adevărul a pierdut 65.340 de exemplare, Jurnalul Național – 37.689 de exemplare, iar Gazeta sporturilor – 8.793 exemplare.
Toate edițiile tipărite ale ziarelor și revistelor au raportat, per ansamblu, scăderi continue ale vânzărilor. Printre motive se numără dezvoltarea suporturilor net, accesul gratuit la site-urile online ale publicaţiilor, dar și telefonia mobilă performantă care facilitează accesul la informație.  

Practic, cititorii pierduți de Evenimentul zilei în print se regăsesc acum în online. În luna februarie 2014, evz.ro a înregistrat 20.113.607 de afișări, la care se adaugă 3.186.749 de afișări, pe telefoane mobile și tablete.

Potrivit datelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor, o comparație a perioadelor octombrie-decembrie între 2013, 2012, 2011, 2010, duce la concluzia că vânzările principalelor publicații, la nivel urban, au fost în scădere. Trebuie precizat și că perioada analizată este, din punct de vedere al vânzărilor, una dintre cele mai nefaste, oamenii având alte cheltuieli.

La capitolul ziarelor de calitate, Evenimentul zilei rămâne cel mai vândut cotidian, cu o medie de 13.609 de exemplare pe apariție în perioada octombrie-decembrie 2013, urmat de Jurnalul național cu 10.428 de exemplare. Nici România liberă și nici Adevărul nu au datele de vânzări publicate, probabil că nu au făcut raportări sau nu au plătit taxa BRAT.

Gazeta sporturilor a avut în ultimul trimestru al lui 2013 o medie de 28.137 de exemplare vândute pe apariție. În clasament apare și Pro Sport, ziarul care a fost închis și care a avut o medie de doar 7.700 de exemplare.

Presa tabloidă continuă să fie cea mai citită. Libertatea a avut în ultimul trimestru al anului 2013 vânzări de 78.427 exemplare, cu o pierdere de 48.476 exemplare față de aceeași perioadă a anului 2010. Click! rămâne singurul cotidian cu vânzări de peste 100.000 de exemplare (125.477 exemplare) dar a pierdut în ultimii patru ani aproape un tiraj – 83.407 exemplare.