Cei mai activi politicieni în online. Surpriza de pe locul trei
- Iulia Moise
- 22 ianuarie 2025, 23:00

În ultima lună, politicienii români și-au diminuat semnificativ activitatea de comunicare online, influențați de vacanța sărbătorilor. Totuși, s-au remarcat printr-un dinamism deosebit lideri precum Nicușor Dan și Victor Ponta, conform analizei efectuate cu ajutorul platformei NewsVibe, specializată în media intelligence cu suport AI.
Politicienii cei mai vizibili
Așa cum s-a evidențiat în analizele anterioare, președinta SOS, Diana Șoșoacă, continuă să fie cel mai activ autor de mesaje pe Facebook, deși ritmul său a scăzut la jumătate comparativ cu evaluarea anterioară. George Simion a fost pe locul doi, în timp ce în decembrie se clasa pe locul al treilea, fiind depășit atunci de Elena Lasconi, care acum a coborât pe locul 8 în clasamentul frecvenței comunicării pe Facebook, potrivit informat.ro.
Competiția pentru locul 3 se dă între Nicușor Dan și Victor Ponta, care au reușit să-l depășească pe Călin Georgescu în ceea ce privește frecvența postărilor pe paginile lor de Facebook, deși anterior nu reușiseră să se claseze în top 10.

Topul liderilor politici după numărul de postări / sursa foto: informat.ro
Lupta pentru locul 3 se desfășoară între Nicușor Dan și Victor Ponta, care au reușit să-l surclaseze pe Călin Georgescu în privința frecvenței postărilor pe paginile lor de Facebook, deși anterior nu reușiseră să se situeze în top 10.
Teme principale în comunicare
Algoritmii dezvoltați de NewsVibe facilitează identificarea tendințelor tematice în comunicarea colectivă a acestui grup de lideri.
Astfel, putem observa rapid cele mai relevante entități menționate în cadrul acestei comunicări pe parcursul perioadei analizate.
Conform acestor tendințe, subiectele de interes major au fost Mihai Eminescu (cu ocazia aniversării nașterii sale), Crăciunul (evident prin referințele frecvente la sărbători) și SUA (în contextul post-electoral și al pregătirilor pentru învestirea președintelui Donald Trump).

Teme de comunicare / sursa foto: informat.ro
Victor Ponta a fost cel care a comunicat cel mai des despre Donald Trump.
Pe un plan secundar, se evidențiază „ordonanța austerității” (o expresie utilizată de Diana Șoșoacă), precum și mențiunile frecvente la PNL (de către Ilie Bolojan și Elena Lasconi) și PSD (despre care au discutat Marcel Ciolacu și aceeași Lasconi).
George Simion a făcut referiri frecvente la Cotroceni.
Ce teme au abordat politicienii
Comparativ cu luna precedentă, se observă o schimbare semnificativă, constând în diminuarea accentului pe Alegeri, ceea ce este firesc în perioada post-electorală.
Totuși, se menține un accent puternic pe Politica internă, subiect despre care au comunicat intens Șoșoacă, Simion, Ponta și Georgescu, dar și pe Guvernare, temă abordată cu insistență de aceeași Șoșoacă, alături de Ciolacu.
Tendințe vizuale
În ceea ce privește emoji-urile, tricolorul, steagul american și steagul Uniunii Europene au fost utilizate frecvent. Emoțiile cel mai des exprimate prin aceste simboluri au fost aprecierea și amuzamentul.

Top emoji / sursa foto: informat.ro
Referitor la cele mai populare hashtag-uri, se evidențiază utilizarea frecventă a etichetei #partiduloamenilortineri, în comunicările președintei formațiunii, Anamaria Gavrilă. Dintre lideri, hashtag-ul #elenalasconi a fost cel mai promovat. De asemenea, hashtag-ul #mareaunirejuridica a fost vizibil, fiind folosit de Călin Georgescu pentru a susține protestul organizat de susținătorii săi la Curtea Constituțională pe 10 ianuarie.